Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Mike s14

Chassis verstevigingen

Recommended Posts

Goeiedag,

Ben opzoek naar idee"en, foto's, ervaringen omtrent chassis versteviging. Zoek dus handige plekken om een stuk staal tussen te lassen en wat zin heeft :P

alles wat gepuntlast is.

Laatst bij "tracktec" geweest, en de bouwer daar zei: Alles door lassen geeft 25% stijfheid bovenop de stijfheid die je al krijgt van een rolkooi. Rolkooi komt wel, maar alles door lassen gaat dr waarschijnlijk niet van komen. Ik weet dat alles lassen super goed is.

De dorpels schijnen ook nog veel flex te hebben, zelfs met rolkooi. Daar moet nog iets mooi's voor verzonnen worden. Tevens ga ik nog een soort van "nismo brace" maken. Gewoon kruis inplaats van 1 rechte koker. Subframe achter wil ik bij de ophang punten nog verstevigen. Zie foto voor voorbeeld. Die driehoeken bij je voorschermen nog doen.

Filmpjes zijn wel handig. Komen hele kleine details in voor die je al gauw over het hoofd ziet en totaal niet aan denkt (Y)

img_0884.jpg?w=300&h=225

Edited by Mike s14

Dorpels achter zijn best zwak bij s13 en s14. Volgens mij heeft de s15 wat meer verstevigingen in het chassis zitten.

Ik ben mijn chassis nu aan het verstevigen maar post daar geen foto's van. :P

Komt ook nog een rolkooi in dus moet niet te veel materiaal toevoegen.!

Achtersubframe heb ik ook aardig wat uurtjes laswerk in zitten.

Guest JimmySX

B.L post dan gewoon foto's we zijn plaatjes gek

Sign in to follow this  

• Create New...