Jump to content
SXOC.NL Forum
Machiels

[SR20DET] stotteren hoog toeren

Recommended Posts

Beste sx vrienden

Mijn s13 met sr20 swap stottert opeens als ik m op zn staart trap, het begint bij ongv. 5500 touren,

Bij halve gas gaat hij er gewoon voorbij zonder problemen

In de 1ste versnelling is er ook niets te merken,

In de 2 de versnelling houd hij een beetje in (ook maar net merkbaar)

Maar in 3de en de rest geraak ik niet hoger dan 5500

Mijn Air fuel zit rond de 10,

Heb coilpacks al gewisseld

Bougies zijn nieuw

En fuelpump ook verandert...

Iemand een idee ?

Edited by Machiels

10 is wel heel erg rijk. Wat is je brandstofdruk? En de gap van je bougies?

Pompdruk ergens rond 4bar

En het zijn van die iridium bougies

Die hebben van hun eigen een redelijk grote afstand

Heb ik ook een keer gehad, toen liep hij ook veel te rijk. 4 bar is ook wel een beetje hoog.. Je moet eens kijken wat precies de waardes van je A/F zijn vanaf dat stotteren. Als die onder de 10 gaan, is het hetzelfde als bij mij toen. Ideaal is toch echt rond de 11..

Ik heb toen de AFPR er af geknikkerd en de stock terug geplaatst. Toen was het probleem weg..

Edited by SstennizZ

Hoe weet je dan dat je benzinedruk 4 bar is?

Fuel pres gauge

Dat van die gap zal ik strax een proberen want vond de spatie ook al heel er groot

Edited by Machiels

Ok, maar draait hij dan 4 bar bij stationair? Is dat niet wat hoog? Misschien kapotte fpr dan?

Zou kunnen, evenals die bougies... Had deze vervangen omdat mn auto lichtjes stotteren(bougies op, het bekende stotteren) nadat ik deze had vervangen is het enkel erger geworden

Dacht in eerste instantie... De coilpacks! Na deze gewisselt te hebben met n maat van me was het probleem nog steeds niet weg, had ook al n tijdje last van mn benzine druk die schommelde en soms maar 2bar druk maakte, die ook maar gewisselt voor n deatchwerks 360l/h op 13v

Voor de rest dacht ik aan injectoren ? 555 nismo's

• Like 1

Het waren de bougies, hadden 1mm spel heb ze naar 0.8 geklopt en probleem is opgelost...

Thx kobus

Luister naar Stijn. Iridium bougies komen net als andere bougies niet standaard op de juiste afstand in het doosje. En ze moeten op dezelfde afstand gezet worden. Voordelen zijn dan ze onder zware omstandigheden wat beter zijn uit te lezen (kleuren mooi) en langer meegaan. Iridium kan tegen hogere temperaturen (oxideert minder snel) en daarom kunnen de elektrodes kleiner blijven (meer geconcentreerde vonk). Beetje late toevoeging, maar toch goed om te weten misschien

• Create New...