Jump to content
SXOC.NL Forum
boost

Het (ex) Scooter/Brommer sprint topic.

Recommended Posts

Misschien dat een mod een flinke bezem door dit topic gehalen, en alleen de enigzins nuttige reacties kan laten staan. :rolleyes:

Als je niks toe te voegen hebt aan dit topic m.b.t. het onderwerp, reageer dan niet.

Ik heb een groot aantal filmpjes van sprints van vorig jaar op mn Youtube-kanaal staan (voor de geinteresseerden):

http://www.youtube.com/user/030Daniel/videos

Bijv. van deze 2 cilinder (zie ook: http://k-parts.nl/project):

Of Nederland (100cc zelfbouw met lachgas) vs Duitsland (200cc motorscooterblok zonder lachgas):

Aangezien er weinig zijn op dit forum die het "begrijpen" en hierin geinteresseerd zijn en het veel leuker vinden om hier "domme" reacties te plaatsen vraag ik mij af of dit topic hier wel geplaatst moest worden.

Omdat ik op dit forum zo nu een member tegen kwam die de zelfde hobby gedeeld heeft of nog steeds deeld was ik wel benieuwd welke en hoeveel mensen uit die scene hier rondhangen. En natuurlijk wat voor creatie's er gemaakt zijn door deze members.

Het blijft een offtopic topic dus andere reacties mogen ook zeker geplaatst worden. Maar als er discussies moeten ontstaan of het wel of niet kinderachtig is of dat mensen lullige opmerkingen moeten maken mag het voor mij het topic wel dicht. Als er meer mensen zoals Enzo zijn die dit wel leuk vinden en er een mod is die de moeite wil nemen om het op te schonen, dan kan het topic best nog open blijven.

maar als voorbeeld en een ducati met open koppelingshuis en dubbele termigoni's onder de kont klinkt en ziet er wel een stuk volwassener uit als een scooter.Mss niet de snelste in de motogp maar wel een stuk mooier dan menig ander merk.

Maar hey als je van scooters houd ! Goed zo , geef alleen mijn mening :yes:

Met mooier bedoel je het inferieure buizenframe en bromvlieg geluid? Nee dankje, haal dan een fatsoenlijke motor.
Ik zelf heb ook een pleuris hekel aan scooters daarom heb ik tot op heden niet gereageerd in dit topic. (Zo volwassen had jij ook kunnen zijn)
Hoe dan ook kan ik er best de lol van inzien uit 70cc (of meer) zoveel mogelijk vermogen te halen om daarmee vervolgens een zo snel mogelijke tijd neer te zetten.
En als ik zo lees dat ze rond de 25pk uit zo’n blokje weten te persen is dat best noemenswaardig!
  • Like 1

Het is voor mij ook allemaal al meer dan 10 jaar geleden, maar ik wil er wel dit over zeggen: als je een klein beetje petrolhead bent, of zelfs enkel passie voor techniek hebt, moet je het toch mooi vinden wat die mannen doen met zo'n klein motortje. Wat ze er aan pk's per cc uit kunnen halen. Die jongens geven er niets om of ze er cool uit zien op een motor of scooter. Het gaat om toeleven naar dat ene sportmoment waar je jouw technisch vernuft kunt laten zien. Bovendien is de sfeer onder de racers en sprinters altijd beregezellig.

En natuurlijk, als je hard wil gaan koop je een 200pk racemotor. En als je van hoge g-krachten houdt een raceauto. Maar of het nu een getjoende grasmaaier, rc auto, 200sx, jetski, snowmobiel, raceboot of formule 1 auto is, ik heb altijd respect voor de technische prestaties.

En om nog eens verder in te gaan op die vergelijking met motoren die hele tijd: Ik zou niet weten waarom het zoveel leuker zou moeten zijn om een hayabusa met turbo als sprinter op te bouwen. omdat het stoerder is dat je dan sneller dood bent met 400km/uur ipv 150 aan de eindstreep? Of de sfeer bij sprints beter is, is maar zeer de vraag.

Sommigen hebben een fetish op auto's die heel dwars door een bocht kunnen driften(show?), anderen op een snelle 150meter tijd met hun gelaste raamwerkjes en een 25pk 70cc. Ieder zijn ding. Ik vind het allemaal prachtig, als er maar iets van benzine in moet ofzo.

Edited by ivosp
  • Like 6