Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Mike s14

Maat remleiding en wartels/koppelingen

Recommended Posts

Goeiedag,

Ik wil koperen remleidingen gaan bestellen, maar ik moet even de juiste maat weten.

Ik neem aan dat de buitenmaat 3/16 of +- 5mm is? Zag ook ergens binnen en buitenmaat voorbij komen bij zo'n bestelsite. Is dit te halen bij de plaatselijke brezan?

Dan moet ik ook nieuwe wartels of koppelingen. Welke maten zijn dat? En deze zijn te halen bij de plaatselijke brezan?

Alvast bedankt,

Mike

Koperen remleiding is gewoon bij de brezan te halen. Maat weet ik niet meer. Ik heb die zak weggegooid waar het in zat. Neem gewoon een oud stuk leiding mee met wartels dan zit je sowieso goed. Als je veel wartels erop moet zetten dan kan je het beste gewoon een apparaatje ervoor kopen om die randjes te maken. Kost 20 euro en dan heb je verschillende mallen. Die wartels hadden ze bij mijn brezan niet dus die heb ik bij een andere zaak gehaald.

Heb een stukje leiding met 2 wartels bewaard zodat ik dat als voorbeeld heb, dus die kan ik mooi meenemen naar de brezan :)

Draad is M10x1mm, alle koppelingen zijn zogenaamd "inverted" of "double flare".

fx9i5sz6nmbm.png

Wij hebben de middelste koppeling ;)

Edited by Merijndj
  • Like 1

Ik heb zelf een rol cunifer leiding gehaald om al mijn remleidingen te doen.

Juist, daar wou ik ook nog voor kijken. Das weer nieuw toch? Had iemand anders het ook al over. Hoe is dat vergeleken bij koper?

Iets harder dan koper dus wat lastiger om mee te werken maar is dan wel weer wat steviger.

Sign in to follow this  

• Create New...