Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Wouts

s14 geen remdruk achter

Recommended Posts

Hoi allemaal :)

Ik ben vanmorgen begonnen met vervangen van de voor en achter remmen, daarnaast zijn de voor remklauwen vervangen naar 350z brembo en achter is het origineel gebleven. Maar zijn vandaag wel even los geweest

De auto remt redelijk, maar het pedaal voelt sponzig en op de remmen testbank zie ik dat ik achter geen remvertraging heb, pas na 10 keer pompen gaat deze ook werken.

Ik heb het hele systeem meerdere keren ontucht, ook zijn er geen sporen van lekkage.

Iemand ooit hetzelde gehad, of toch nog is goed ontluchten?

Ja volgens mij dien je deze ook te vervagen, geen ervaring mee maar grotere remmen meer druk nodig zou je zeggen?

Klopt, nog stock hoofd rem cilinder.

Edited by Wouts

Je moet je hrc vervangen voor een exemplaar vergelijkbaar op een z33 om dat sponzigheid weg te halen. Dus een bm57 zal een logische stap zijn. Omdat je je stock achterremmen gebruikt is je remdrukverdeling volledig ontregelt. Dus kijk even wat dr gebeurt als je een andere hrc dr in zet. Misschien dat je ook een remdrukverdeler dr tussen moet plaatsen.

ik ga er even over nadenken,

nu tijdens pompen hoor je zonder draaiende motor een raar borrelend geluid uit de abs pomp hoorbaar, lijkt me niet goed

Het is al verholpen, had met me brakke kop de achterste remmen verkeerd om gemonteerd. Dus ontlucht nippel zat verkeerd waardoor die lucht vasthield :|

Toch bedankt voor het meedenken!

• Like 1

ownee wacht, ik heb de fout niet gemaakt maar de stagiaire hier :)

Tsja, die moet het ook nog leren ;) Verder remt het gewoon goed? Geen sponzigheid of teveel remkracht vooraan?

Haha, precies ik ga mezelf niet de schuld geven :P ja remt echt goed! Als je boor 14mm wil lenen moet je het even zeggen

dus Mike, wat zeg je dan?

"ik had het fout, blijkbaar remt het prima met stock hrc"

zou net zeggen, remmen wel op de juiste kant :)

ja ik wilde niet gelijk gaan zeggen dat stock hrc prima werkt, iedereen wil dat ding maar upgraden enzo.

Inderdaad, jullie hebben allemaal gelijk. Dat ik me fout niet heb toe gegeven, is inderdaad niet goed. Heb dr totaal niet aan gedacht dat je je remklauwen ook om kan draaien, want ja, das toch wel raar. Maar snap de fout wel. Maar, dat wil niet zeggen dat ik nog steeds mijn twijfels heb over de rembalans en de hrc. Waarschijnlijk zal je wel je hrc moeten upgraden als je ook achter vervangt met z33 klauwen.

Haha, precies ik ga mezelf niet de schuld geven :P ja remt echt goed! Als je boor 14mm wil lenen moet je het even zeggen

Cobalt boor? :P Hoe heb jij het gedaan? Je hub dr af gehaald en onder kolomboor of gewoon met normale boormachine terwijl je hub nog op de auto zit? Volgens mij heb je wel even gezweet, denk niet dat je daar zomaar door heen boort. Wil van het weekend even de klauwen reviseren.

Edited by Mike s14

Gewoon met de boormachine en een beetje mikken, dan gaat dat wel, had eerst een boor gehaald bij de bouwmaat, die had ik na 2 mm boren al verbrand dus toen eentje van bosch gehaald, deze haalde je er zo doorheen :) wel even zweten ja haha!

Sign in to follow this  

• Create New...