Jump to content
SXOC.NL Forum
Gutroan

Intercooler

Recommended Posts

Ben van plan om binnenkort maar eens een intercooler te halen.
Ik heb alleen weinig gezin in dat gekloot met de accu en ruitenwisservloeistof tank etc.

Nu zie ik wel eens intercooler kits voorbij komen waar je niks hoeft te verplaatsen zoals deze: http://www.apexperformance.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=120_451_121_168_169&products_id=1146&PHPSESSID=483b870bfda935671d3e312a26baf3c4

Iemand ervaring hiermee?
Ben wel benieuwd want het lijkt erg handig zo.

Guest JimmySX

Die gaat gewoon via de oem wegen. Dus je accu kan blijven zitten.

Guest JimmySX

Zolang die lekdicht is en de lucht koelt moet het goed gaan. Wel de s14 chippen of mappen.

Dat was ik ook van plan inderdaad!
Maar de reden dat ik vraag is omdat ik eigenlijk niemand voor zon intercooler zie gaan, eigenlijk alleen maar de traditionele accu in kofferbak zooi.

Je inlaattraject wordt wel een stukje langer met die set, wat uiteindelijk ten koste zal gaan van je gasreactie?

Ik heb een fmic maar mn accu voorin en ruiten resevoir ook nog. alleen iets lastiger bijvullen

Guest JimmySX

Maar je heb wel een gat gemaakt?

Accubak weg gehaalt en gat in gemaakt post vanavond wel even fotos

Maar jij hebt s13. Je kan toch ook smalle accu? Ik heb ook mijn reservoir nog zitten, niks in de weg. Wel accu in de kofferbak.

ik heb een s14a. Ook met een fmic. Gat gemaakt, ruitenvloeistoftank kwartslag gedraaid, vulslang van ruitenvloefstof verwijderd en met een kleinere accu (ook kwartslag gedraaid) Orginele accu van s14 past niet. Die is te groot om een kwartslag te draaien of opzij schuiven.

Maar kleinere accu doet het prima?

Hoor vaak dat het mis gaat namelijk.

Zou je moeten googlen. Ik zie het namelijk vaak zat op het interweb. Zelf lijkt mij zo'n klein accu'tje maar niks voor hier in de winter. Vooral niet als je hem niet dagelijks gebruikt.

Guest JimmySX

Neem gewoon een 4kante accu inplaats van rechthoek. Dan past het allemaal net.

Mijn rb draaide erop subwoofer.

45 ampère

Ik heb een s13 ja met een red top maar heb minder ruimte als een s14 maar ik heb een accu uit een brommobiel egt klein ding werkt tot nu toe perfect

• Create New...