Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Bono

toerenteller werkt niet meer

Recommended Posts

Hallo

mijn toerenteller van mijn s15 werkt niet meer.

ben namelijk al een week bezig met zoeken naar het probleem.

iemand tips waar ik het beste kan zoeken?

alvast bedankt

bono

De rest van je cluster werkt wel? Ik weet zo even niet waar het toeren signaal vandaan komt. Je snelheid signaal komt uit je differentieel. Misschien een zekering stuk?

toerental signaal komt vanaf je ECU. Pin 57 zo uit mn hoofd. Simpelste is dat draadje even aftakken en aan een digitale toerenteller koppelen of een ander apparaat waarmee je toeren kan zien. Zo kan je uitsluiten of het je toerenteller zelf is of iets anders (bedrading ernaar toe)

EDIT, pin 7 moet het zijn

Edited by turbosteen

Als je toerenteller zelf kapot zou zijn, heb ik nog wel een unit liggen. Kun je van 2 een hele maken, of helemaal om zetten maar dan klopt je km stand niet meer

krijg geen signaal of toerental vanaf die draad.

waar komt het signaal eigenlijk vanaf bij de moter?

dat klopt

maar aangezien een sr20 coilpacks heeft werkt dit weer anders maar hoe?:)

maar aangezien een sr20 coilpacks heeft werkt dit weer anders maar hoe? :)

Aangezien dit in S15 staat, een S15 sr20 heeft geen losse PTU, deze zitten namelijk individueel in elke bobine.

Volgens S15 WPH: komt het signaal voor de tachometer van pinnetje 2 van de ECU, naar pinnetje 15 van de tachometer.

ik heb hetzelfde probleem met mijn s14a alles werkt nog op het dashboard maar toerenteller niet
als ik de motor start slaat hij helemaal om naar 9000 toeren en blijft staan , soms begint hij dan te schommelen en heel af en toe gaat hij plotseling correct
iemand die kan helpen ?

Tellerbak eruit halen en checken op losse solderingen. Deze worden vaak broos en gaan los zitten. Even opnieuw vertinnen helpt wel eens.

Sign in to follow this  

• Create New...