Jump to content
SXOC.NL Forum
Armand

Zeer lange pedaalslag na montage R33 voorremmen

Recommended Posts

Haha nee ze zitten wel goed om. Maar omdat ik enige remkracht heb, en het beter wordt als ik pompend rem heb ik toch het vermoeden dat er lucht in het systeem zit. Ik heb serieus geen idee hoe dat nog kan, maar het schijnt wel dat de abs nog wel eens lucht will laten zitten. Morgen maar een poging doen om gewoon een liter remvloeistof erdoorheen te stampen, dat moet wel zorgen dat alle lucht weg is...

bovenop de abs unit zit ook een ontluchtingsnippel?

Zitten er zelfs 2, daar kwam wat lucht uit en was daarna gewoon helder schone vloeistof. We gaan morgen nogmaals compleet ontluchten..

Rechtsachter, linkachter, rechtsvoor, linksvoor, en dan abs achter en voor. Dit was de volgorde zoals beschreven in het WPH.

Edit: eerst voor abs toen achter.

Edited by Armand
  • Like 1

Daar kan het dan niet aan liggen :)

Als je moeite hebt met ontluchten kan je ook proberen zo'n vacuum gereedschapje op iedere nippel te zetten, hiermee kreeg ik ook de koppelingscilinder van een motorfiets ontlucht wat eerst niet wpu op de conventionele manier van pompen en vasthouden

Ja dat was ook al mijn idee. Vanavond komt Crazybob die even langsbrengen. Nu alleen nog ff uitvogelen hoe t werkt :P

kan je weinig fout aan doen toch? Potje vullen en volgens WPHB volgorde sucken aan die nippels :ike:

• Like 1

Gisteren voor de god weet hoeveelste keer ontlucht met vacuumpomp, en zonder. Het is wel beter maar nog steeds zeer zompig. Motor uit is het pedaal hard, motor aan issie zompig. Wordt wel beter na een paar keer pompen maar dan zakt het weg en is hij weer zompig.

Is mijn BMC dan toch echt naar zn grootje of zit er nog steeds lucht in dat &@!*%# systeem? Mijn geduld komt inmiddels aardig aan een eind... Gelukkig biedt schermen rollen een afleiding.

Je kan tijdens het zuigen toch zien of er nog lucht uitkomt? Zodra dat bij alle 6 de nippels niet meer het geval is dan moet het goed zijn.

Denk dat er dan idd iets aan de hand is bij je HRC of rembekrachtiger

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nieuwe HRC geplaats en geen verschil. Toen zag mijn schoonvader opeens dat mijn ontluchtingsnippel rechtsvoor lager zat dan aan de andere kant. Ik heb dus niet alleen 2 linker handen, maar ook 2 linker remklauwen. :P

Klauw van de naaf gehaald en omgedraaid, remzuiger vastgeklemd met een lijmtang en ontluchten maar en toen was het goed.

Zomaar een schot in het donker, maar je problemen lijken heel erg op een HRC die VEEL te klein is voor de grotere klauwen die je hebt gemonteerd. Ik weet niet zoveel van het S-chassis (welke S heb je? S13? 14?) of van het R-chassis, maar ik zie bijvoorbeeld op nissan4u wel dat je van 1 naar 4 (!!!) zuigers per klauw gaat. Daar is je standaard HRC NOOIT op berekend, dus moet je bij wijze van spreken 3x de inhoud van je HRC in je remsysteem pompen, tot je een keer effect krijgt.

Dus, heb je een standaard of een geupgrade HRC?

Ik weet bijvoorbeeld dat je, wanneer je op een B13 GTi een BBK gaat monteren, je de HRC moet upgraden naar die van een Altima, omdat het volume van je remsysteem ineens 4x zo hoog wordt. En dat kan de standaard HRC gewoonweg niet aan.

nope, zou niet zo'n groot probleem moeten zijn.

heb je er al mee gereden? ik bedoel, wie weet zijn je remblokken niet ingesleten op de schijf enzo? dat kan ook een heel raar gevoel in je pedaal geven.....

maarja, zolang er met ontluchten steeds weer wat veranderd zou ik dat toch als eerste even in orde maken

Toen ik de S13 remmen verving met S14 klauwen had ik hetzelfde euvel. De S13 hrc vervangen door een S14 hrc en het probleem was per direct weg.