Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
boost-it

rustyco product om te ontroesten

Recommended Posts

Ik vind dit altijd leuke dingen om uit te proberen, alleen ik geloof er te weinig in om het te kopen :P

Het werkt, ik weet niet voor hoe lang, maar het werkt echt. (filmpje niet bekeken)

Edited by Dirk Jan

het ziet er bijna te goed uit om waar te zijn

dit kwam ik ook tegen :

Dat is volgens mij hetzelfde als de Bilthammer Deoxgel. En die werkt prima!

@Kenny J; op deze zelfde manier als jij laat zien heb ik mijn coilovers ontroest.

Edited by WantedS13

Hmm, en na het ontroesten met dat wondermiddel, verf dr over heen en klaar? Heb natuurlijk nog zat roest om te behandelen als sx eigenaar. Vooral op plaatsen waar ik nooit goed bij ga komen.

Edited by De Chick

Ik ga het toch zo eens proberen denk ik , misschien nog even met het straalpistool eroverheen en dan primer erop

Zoals ze het tonen in het filmpje is het prima voor vliegroest. Ergere roest vraagt toch wat meer werk. Losse roest zoveel mogelijk verwijderen met staalborstel oid, instrijken met gel, plastiekfolie erover tegen het uitdrogen en een nachtje laten trekken. Dag erna folie verwijderen, resterende gel afspoelen met water en indien nodig herhalen.

Het is een soort beits en werkt echt wel met het nodige geduld, verwacht niet dat de roest met één beurtje weg is.

Ik heb er daarna zinkspray opgespoten en dan geschilderd met POR15 roestbestendige verf. Dit heeft zo een gans jaar buitengestaan en nog steeds niks van roest te vinden. De por15 kan overschilderd worden met por15 primer en daar kan elke soort lak over.

De por15 roestbestendige lak is niet UV-bestendig, dus niet bloot laten op delen waar direct zonlicht aan komt. Het wordt mat en gaat af, lijkt een beetje op koolstof.

Delen die niet aan direct zonlicht worden blootgesteld blijven glanzend. Ook getest met een stukje dat al een jaar in mijn garage ligt.

een stukje schuurpapier werkt ook tegen vliegroest en kost zowat niks in tegenstelling tot al die wondermiddels.

Maar van schuren word je moe.

Ja, schuren is k*t. Hadden ze nooit moeten uitvinden. Wondermiddels wel.

Zo ziet het eruit na een jaar in weer en wind. Behandeld met stalen borstel op boormachine, rustyco gel, POR15 roestbestendige verf erover

P6130042_zpsa40746bd.jpg

P6130043_zpsac8e2064.jpg

Dat wit/grijs is vuil en zand.

Volgend stuk is enkel behandeld met POR15 rechtstreeks over de roest en heeft ook een jaar buitengehangen

P6130044_zps0f7d2e81.jpg

En dit stuk is geschuurd met de staalborstel en dan beschilderd met por15 en hangt al een jaar in mijn garage

P6130045_zpsc260e171.jpg

Je mag denken wat je wil maar de combinatie rustyco en por15 geeft toch resultaat. In tegenstelling tot de meer populaire "wondermiddeltjes".

Ik gebruik ook al een tijdje de rustyco gel.