Jump to content
SXOC.NL Forum

Mysterieuze S13 vondsten

Recommended Posts

Toen ik vandaag mijn achterbumper aan het monteren was graaide ik voor de grap even in dat diepe gat waar de moertjes zitten.

Dit is wat ik tegen kwam:

vxhuro.jpg

Het was nog ongeopend toen ik het vond.

Meteen maar open gescheurd om te kijken wat er in zit:

10d87cj.jpg

Maar dat was niet het enige. Na nog een keer graaien vond ik dit:

2yv8eud.jpg

(Een echte antieke Rapid 27 nietmachine!)

Dus, weet iemand waar die chips voor zijn? En wat hebben jullie allemaal in de meest donkere/diepe hoeken van jullie s13's gevonden?

Linksachter bij het klepje van de antenne: 3 houten ballen met schroefdraad, mogelijk voetjes van een stoel of tafeltje.
Flesje fanta uit 2004 met (zwart?!) drinken erin.
Een pak ontbijtkoek, als je dat nog zo mocht noemen met uiterlijke eet datum ergens in September 1998..

• Like 2

ik vond een raar geseald zakje in mn voorbumper verstopt, gelijk denken dat iemand coke aant handelen was oid. Dus zo snel mogelijk dat zakje geopend :P

Zat de reservesleutel+A.B. in verstopt :smash:

• Like 2

Als je die chips in een oude computer frommelt, krijg je waarschijnlijk hele ingewikkelde dingen te zien.

Het kan natuurlijk ook gewoon een vroege vorm van spam zijn.

Een krik en mapje met gereedschap, dat hoort erin lijkt me. Verder nog een handje vol kralen, mogelijk van een ketting of iets, wat kleingeld ( duitse mark? ) een schaar die dicht zit geroest.

@steen; wat zat er nou in dat zakje dan? :)

@TS: Die chips zijn EPROM's. De opschriften lijken mij op versienummers gevolgd door een datum (uit het jaar 1992). Bij sommigen staat er meer op. Door de nummers, de datum's die erop staan en de overige teksten ga ik er vanuit dat het geen EPROM's met mappings voor de ECU zijn eerlijk gezegd.

Grote kans er op dat dit van een IT'er geweest is die zich bezig hield met het ontwikkelen van firmware / bios software. In 1992 werden dit soort EPROM's gebruikt voor bijvoorbeeld het BIOS op het moederbord van een computer. Zou best eens kunnen zijn dat dit oude firmware prototype's zijn voor het één of het ander.

• Like 1