Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
KetsMcLets

Sil80 koplamp ombouw

Recommended Posts

welke sil80 koplampen waren weer ombouwbaar naar linksgestuurd? de triple projectors of de blokversie?

Het verhaal is dat alleen projectors omgebouwd kunnen worden.

(Ik ben het daar mee oneens)

ja de projector lampen kunnen sowieso omgebouwd en er zijn mensen die beweren dat ook de square lights goed omgebouwd kunnen worden. Ik heb dat nog niet gezien.

ok thanks mannen, ik heb keuze uit beiden dus wil de juiste hebben.. K vind de bricks wel mooier eerlijk gezegd maar soit..

Waar kan ik zoiets laten doen feitelijk?

Je plaatselijke auto-importeur ff aanspreken, die doen dat vaker.

Mijne heeft t ook voor me geregeld (bricks btw.)

Ok, heb Extreme Imports ff gemaild :)

bedankt voor de replies!

K heb n quote van extreme imports voor 150-200 euro, is dat normaal dat dat zoveel kost? Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk, weet iemand hier het fijne van?

Ja dat is redelijk normaal. Is uurloon, lamp moet vreselijk netjes opengemaakt worden, bij de goedkope ombouwers wordt er vaak gewoon een stuk uitgezaagd, dat is echt lelijk.

Dus ze halen in principe het glas eraf en vervangen de reflector met eentje met het lichtbeeld in spiegel? Lijkt me idd een secuur werkje ja, makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ben wat opzoekwerk aan het doen i.v.m. de ombouw van mijn projectors en kwam dit topic tegen:

http://www.nicoclub.com/archives/makeuw3ts-guide-to-retrofitting-tsx-projectors-in-silvia-headlights.html

Nu was mijn vraag doen ze bij de ombouw hier ook gewoon nieuwe/andere projectors erin zodat de lichtsterkte sowieso verbeterd (stock is niet goed blijkbaar) of wisselen ze een reflector o.i.d.? Dit laatste lijkt mij niet te kunnen bij projectors vanwege het ontwerp maar wat weet ik ervan he :).

Dan begrijp ik de hoge kost ook wel ik dacht dat het vooral om werkuren ging :)

De projector zelf heeft geen lichtbeeld volgens mij, dat wordt bepaald door het stuk metaal dat ervoor staat. Ik heb al gezocht naar de fotos van mijn r32 en S14a koplampen maar kan het helaas nergens vinden.

Ik zal het eens vragen als ik ze binnen doe bij extreme imports ofzo. Dat kan nog wel ff duren want hij is zonet gekeurd met de gewone neus dus het is pas tegen volgend jaar deze tijd :). (het schijnt dat het hinderen van tegenliggers wel meevalt, anders doe ik het eerder. Hier rijden toch ook mensen rond uit de UK uiteindelijk he)

Sign in to follow this  

• Create New...