Jump to content

ericholle


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik vind het erg jammer dat ik dit moet doen, maar de verkoopervaring die ik met Eric Hollemans heb gehad is van zijn kant naar mijn mening absoluut niet afgehandeld zoals het hoort. Ik wil daarom even beschrijven hoe het allemaal gelopen is, zodat jullie wellicht een mening kunnen geven. In Februari zette ik 3 motorblokken te koop (CA18DET) die allemaal wel iets mankeerden. De een was vastgelopen, de andere incompleet en van de derde was niet veel bekend. Eric stuurde me begin maart een PM op het forum waarin hij aangaf in meerdere dingen geïnteresseerd te zijn en dat hij graag meer informatie wou over wat ik had liggen en of ik eens wou bellen over de mogelijkheden. Ik heb daarop een bericht teruggestuurd met een uitgebreide beschrijving, waarbij ik ook aangaf dat ik nog een 4e blok had staan dat ik zelf wou reviseren.

 

Daarop volgde een telefoongesprek van minimaal een half uur, waarin ik nogmaals duidelijk uitgelegd heb wat ik allemaal had liggen. Ik heb daarna met hem afgesproken wat extra foto's op te sturen en daar ook prijzen bij te zetten. Dit is vervolgens ook gebeurd. Eric gaf in een volgend telefoongesprek (dat overigens weer 3 kwartier duurde) aan meerdere blokken te willen kopen, en daarbij graag alles om een complete motorassemblage te kunnen maken. (Kabelboom, ECU, sensoren, enz.). Ik had zelf geen motorkabelboom meer over, dus ik moest hem daarin helaas teleurstellen. Omdat hij interesse had in het blok dat ik eigenlijk zelf op wou gaan bouwen, maar waarvoor ik in de plaats toch besloot een compleet ander blok te gaan kopen, heb ik deze vervolgens de 25e van maart uit mijn auto gehaald, zodat hij die zondag zou komen. Dit kon niet doorgaan, want er zat nog geen trekhaak onder zijn auto. Vervolgens heb ik voor nog meer duidelijkheid de compressiewaarden getest, klepdeksels van alle blokken gehaald voor inspectie, enzovoorts.

 

Toen ik hem de 27e nog een keer vroeg of hij dat weekend zou komen kijken, stuurde hij me terug dat hij ook met een andere "goede motor" bezig zou zijn en dat hij het nog wel zou laten weten allemaal. Omdat dit blijkbaar toch niet door ging vroeg hij de 29e of ik alsnog alles nog had, en of hij er die avond nog een keer over zou kunnen bellen. Uitgebreid gesprek wederom, weet niet eens meer precies over wat allemaal. Daarna volgde even radiostilte. Ik was er eerlijk gezegd een beetje klaar mee dat alles zo lang moest duren, en dat hij na al dat contact en al die vragen ook blijkbaar net zo makkelijk met een ander in zee zou gaan. Ik besloot toen mijn topic nog maar een keer te kicken, omdat intussen ook andere geïnteresseerden zich meldden.

 

Omdat ik later toch weer een berichtje kreeg hebben we maar een afspraak gemaakt voor een bezichtiging, waarna hij op een zaterdag vanuit Groningen naar mij toe kwam gereden. Eenmaal hier waren al mijn spullen "toch allemaal wat minder dan verwacht" en duurde het niet lang voordat hij begon met afdingen (terwijl alle prijzen meermaals uitgebreid besproken waren). We hebben toen van het blok zonder historie de compressie nog gestest, deze viel slecht uit, dus heb ik hier de helft van de prijs vanaf gehaald. Omdat ik intussen al besloten had een ander blok te kopen, had ik met Eric afgesproken dat hij van die swap de motorkabelboom nog wel zou mogen hebben, samen met nog wat reservesensoren die ik nog zou liggen. Zodoende verkocht ik na toch wat onderhandelen voor een ZEER mooie prijs 3 motorblokken, een motorkabelboom (die ik later zou opsturen), en nog wat overige sensoren en aanverwanten. Waarvan ik een gedeelte later nog zou nasturen. Hierdoor werd een gedeelte van het bedrag door hem ingehouden. Dat was dan maar even niet anders, dacht ik.

 

De dagen daarna gaf hij aan dat hij toch wél interesse had in de T25 turbo die ik nog had liggen en hij nog een 3" elbow met "lamdazone" nodig had (waarbij hij over de turbo en elbow wederom de behoefde voelde om eerst nog maar een belachelijk laag bedrag te bieden). We hebben toen afgesproken dat ik de turbo en de lambdasonde mee zou sturen met de kabelboom. Ik vroeg daarop of hij het geld vast over kon maken, dit wou hij niet want hij had alle onderdelen nog niet gezien zei hij. Ik maakte hem daarop duidelijk dat ik niet van plan was nog open te staan voor afdingen, de afspraak was al ruimschoots rond, en de kabelboom en dergelijke waren onderdeel van de deal die we gemaakt hadden. Praktisch gevertjes, voor dat geld immers. "Alles zou goedkomen". Vervolgens het pakket opgestuurd, dat ietwat later dan normaal aan kwam. En waar ik al bang voor was gebeurde:

 

"hoi dj ik heb net *** euro overgemaakt dat is niet het gehele bedrag want er zaten zeer slechte onderdelen bij aac regel eenheid niet kompleet zeer slechte bekabbeling gr eric"

 

Nu hebben we het over een relatief klein bedrag dat ontbrak, maar alsnog vind ik dit absoluut geen stijl. Ik vind het meer dan asociaal dat na veel inspanning van mijn kant, uitgebreide gesprekken en duidelijke afspraken zomaar besloten wordt dat ik minder geld krijg. Bel dan tenminste even van tevoren op om dit te overleggen? In het telefoongesprek dat daarop volgde (ik was behoorlijk pissig) heb ik nog redelijk rustig uit proberen te leggen dat ik dit niet vond kunnen, maar vervolgens kreeg ik in mijn schoenen geschoven dat ik "alleen maar troep verkoop, alles alleen maar onbruikbare zooi is, turbo is niet dezelfde als die ik gezien heb". Maar omdat we met zijn allen toch maar een "zielige forum zijn waarop alleen maar gekankerd word" vond hij het dan ook niet erg dat ik vertelde dat ik mijn verhaal hier zou posten nadat hij zei dat hij "geen stuiver extra zou overmaken".

 

Dus al met al: Ik voel me ondanks het relatief lage missende bedrag behoorlijk genaaid genaaid door Eric en ik vind het erg vervelend dat ik na mijn inspanningen simpelweg uitgemaakt word voor oplichter.

 

Dirk Jan

Edited by Dirk Jan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest JimmySX

Nou Dirk Jan laat hem lekker stikken hopelijk valt er een ca18 op zijn teen!

 

Ik heb een hekel aan zulke mensen.

Link to comment
Share on other sites

Laat ik voor de verandering eens constructieve kritiek geven...

 

De eerste alinea lezend zie ik niet zoveel verkeerds, de eerste helft van de tweede ook niet zoveel. Daarna is het mijns inziens toch wel een klein beetje goedgelovigheid van jouw kant DJ. Maar ik ben het met je eens, althans ik ga er even vanuit dat jij er hetzelfde over denkt: Het is niet echt stijl om terwijl iemand anders een blok voor jou uit zijn auto trekt, ineens ook maar naar andere opties te kijken. Ervanuit gaande dat Eric weet dat jij het blok eruit haalt is het naar mijn mening gewoon een klotestreek om daarna zoiets uit te halen. Dat het lang duurt is tot daaraan toe, maar niet om een dergelijke reden. Kortom, zoals eerder gezegd, geen stijl.

 

Het overige stuk zou ik me ook erg over kunnen opwinden. Je kunt toch godverdomme niet verwachten dat je dat je dingen toegestuurd krijgt en dat je vervolgens niet, of de helft, betaald. Dat doe je in de winkel toch ook niet? Dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten kan ik soms nog wel eens inkomen. Let wel: Soms! Maar dat je het in je hoofd haalt om nadat je duidelijke prijsafspraken gemaakt hebt (Toch?) plotseling toch maar ineens niet alles over te maken, terwijl je wel gebruik maakt van de goedheid van deze persoon is ronduit een klotestreek. Ik zal me niet laten verleiden tot het uiten van allerlei benamingen voor dit soort personen, maar laten we aannemen dat het een zeker NFSW gehalte heeft.

 

Als je het mij vraagt zijn er 2 simpele mogelijkheden:

 

- Je krijgt je geld;

- Je haalt je spulletjes op, geeft Eric zijn geld en verkoopt het vervolgens aan iemand die er wel voor betaald.

 

Opmerkingen als "geen stuiver extra zou overmaken" zijn wat mij betreft bij dit soort transacties gewoon not done. Ik zeg nooit meer zaken doen met dit sujet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat dit soort dingen op het forum gebeuren is te triest voor woorden. Het is extreem asocial van de koper om de prijzen alsnog omlaag te duwen terwijl een x-bedrag al is afgesproken.

 

Dirk Jan, volgende keer, niet zo vriendelijk wezen. Als iemand zoiets bij me flikt, mag ie met lege handen vertrekken. Al biedt ie ineens meer dan wat werd afgesproken, daar geef ik geen ene f*k om, opdonderen! :angry:

Edited by speedingmofa
Link to comment
Share on other sites

Ah, dezelfde ericholle die maar bot en stom laag op mijn sr20de bleef bieden, terwijl ik em 3x vertelde dat ik daar niet van gediend was...

 

dat belachelijk laag bieden is dus iets typisch blijkbaar. En dat van dat zielige forum enzo heb ik geloof ik ook nog in een pm staan :)

En nee DirkJan, je was niet te goed van vertrouwen, zo hoort dat, we zijn geen terroristische maatschappij hiero.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest ericholle

hoi dirk jan de Hoop, hoop dat het wat oplucht nu .

je even je hartje hebt gelucht ,

dit zou ik ook over jou kunnen doen dat je ,

 

nadat ik je van 3 kapotte motors heb verlost die je hier aan de straatstenen niet kwijt kon, wat ik natuurlijk wel wist , maar jij was mooi van het zooi af toch.

 

daarna nog onderdelen gekocht van jou , je hebt het pakketje naar mij verstuurd gelukkig ging er iets niet goed met het pakketje en ik nog even gewacht heb met betalen , na veel bellen met post.nl had ik het pakketje eindelijk binnen en geopend daar zat zoveel rotzooi in wat niet de afspraak was dat ik echt niet tot volledige,

betaling kon over gaat .

iedereen die dit leest mag voor zich zelf bepalen of zij nog zaken met DJ De Hoop willen doen ik nooit weer .

 

Sterkte jongen en succes met jou project eric

Link to comment
Share on other sites

Guest JimmySX

Ericholl je bent een eikel wij zijn een club als het hier niks vind rot je toch lekker op en ga je spullen op mp kope ofz!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest ericholle

ps .

we praten hier over 24,50 euro op een bedrag van 424,50 euro , zal ik de bedragen er dan maar even bij zetten .

waar praten we dan over ??

de motoren wist ik van, heb er 250 km voor heen en 250 terug voor gereden.

maar de onderdelen zouden in goede conditie zijn ik de doos zat bagger .

niet volgens afspraak hierbij heb ik het laatst gezegd.

 

Eric Holl

Link to comment
Share on other sites

Aan je manier van typen te zien zul je met het lezen van letters ongetwijfeld net zoveel moeite hebben.

Dat maakt het zaken doen met andere clubleden er niet makkelijker op. Het verbaast me dus ook niks dat hier het een en ander is foutgegaan.

Gelukkig kun je er hierbij wel vanuit gaan dat dit de laatste keer is geweest.

 

Dirk Jan is inderdaad de man achter PostNL, en je was inderdaad verplicht om 3 kapotte motorblokken te kopen. Zoals je zelf al aangeeft wist je gewoon dat deze motorblokken kapot waren. Maar daar kun je inderdaad beter achteraf over gaan klagen.

 

Veel plezier met je 24 euro. Heb je er al iets leuks van weten te kopen?

 

http://www.folders.nl/lidl

 

Daar heb je een folder van de lidl. Ik las dat je voor 89 cent al een kilo bananen hebt. Dat betekend dus dat je meer dan 24 kilo banenen kunt kopen.

 

Klootzak

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Ik vind dj een prima kerel om zaken mee te doen dus niet zo zeiken als je een prijs afspreekt moet je je belofte na komen of als je er niet mee eens was rustig met dj te praten en niet zomaar zelf een beslissing maken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...