Jump to content
SXOC.NL Forum
wim sx

Wim's nissan 200sx s13

Recommended Posts

jnm3.jpg

De gepolierde rand was reeds wat ingevreten door het zout , ondertussen heb ik de velgen al opgeschuurd en gepolierd :)

Bedankt, Plezier heb ik er allesinds al van , maar er zijn nog veel plannen uit te voeren natuurlijk :P

Ja kweet t maar zit er meer op voor onderdelen ;) en het zijscherm staat erop tis nu wel effe circusbak mja :D de grotere remcilinder en schijven gaank straks halen :P

nog maar eens een updatje dan ..

Had niet zo lang met de s13 kunnen rijden als verwacht , al snel had ik het probleem dat de wagen regelmatig op 3 of zelfs 2 cilinders, de bougie's waren niet zo lang geleden vervangen en bij het testen vonkten ze allemaal :)

Nu ik ben zelf nog student in automechanica dus wou ik het ook zelf zoeken en oplossen. vervolgens heb ik al mijn injectoren eruitgehaald en getest . deze werkten normaal maar bij wat meer rond te vragen kwam ik erop uit dat

de bobijns als ze warm werden kortsluiting kregen. Dus dan maar eens gaan horen voor nieuwe bobijn's origineel bij nissan 180 euro per stuk.. vond ik precies wa veel aangezien ik ze toch alle 4 gelijk wou vervangen.. dan maar op zoek naar een andere oplossing, eens pieter gouwy gecontacteerd en die heeft er dan voor mij besteld gehad

d2ra.jpg

Bon deze erin gestoken dan was het probleem van de baan..

In tussentijd had ik de pignose bumper eens terug uit de rek gehaald deze wat proper gemaakt , de lip terug int zwart gezet en er dan toch maar terug opgezet voor minder het kleursverschil te zien.

verder ook een uitlaat aangeschaft want ja een s13 zonder een dikke pot dat mag gewoonweg niet ! :D

waar hij dan vervolgens zo bij stond :

8cfm.jpgkucj.jpg

uitlaat is dan toch een schuine geworden wat ik persoonlijk ook mooier vind :P

Dan op 1 februari hebk een betonblokje geknuffeld..

aangezien mijn remcilinder het begeven had niet op tijd stil geraakt en met als gevolg :

cohv.jpg

ol83.jpg

Aangezien ik een nieuwe remcilinder moet aanschaffen was ik dan ook van plan om ook meteen een s14 bmc te kopen en 4 pots klauwen aan te schaffen. met als gevolg ook nieuwe flexibels en dikkere remschijven

mijn stukken zijn nog niet zo lang binnen bij pieter en die ga ik dan ook vandaag nog zien op te halen en dan kan de wagen terug op de baan.. de bumper zal voorlopig nog even moeten dienen maar een nieuwe flank heb ik al wel

aangeschaft bij de SMOS ;) en de wagen er momenteel als volgend bij staat :

xe2n.jpg

p7ts.jpg

• Like 2

Jawel jawel.. had teruggeschakeld en handrem getrokken maar was juist voor een vrij scherpe bocht tussen 2 beekskes en toenk wou draaien schoof hem gewoon rechtdoor tegen betonblokske twas eigenlijk maar gewoon just getikt mja de bumper komt nu nog wel tegen het plastieke lichtkapke en die zijn dus ook langs 2 kanten kapot dan de flank nog bij .. remcilinder was kapot dus dan lopen kosten vrij snel op :D zeker aangezien ik nu dan ook meteen de s14 conversie ga doen :) daarmee de flank mag van mij nog effe wachten op een nieuw kleurtje kheb liever da de auto technish in orde is :D

Precies zo'n setje bobines komt nu ook mijn kant op, dan ben ik ook verzekerd van goede vonken! :)

@ Teun ja tscheelt toch heel wat in prijs en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.. was eerst aant zien voor yellow jackets maar da was toen nog iets meer miserie mee om die in België te krijgen , kweet ni of da nu al iets makkelijker is geworden :)

@ smos nee nog ni :D ma maakt ook ni zoveel uit .. :D niks aan te zien jonguh

ja ze al doende leerde het beste ;-) we zouden juist wat meer spotjes moeten hebben dat we wat meer kunnen afwisselen :D

moeilijk te vinden...
maar toch succes met het zoeken :)

ben altijd wel te vinden voor wat te gaan schuiven (Y)

Edited by Smos