Jump to content
SXOC.NL Forum
Mick

[CA18DET] 4 draads LMM?

Recommended Posts

Hallo heren,

Ik ben nu druk bezig met mijn Sil15 en heb tot mijn verbazing een 4 draads stekker voor mijn Luchtmassa meter.

Even wat feitjes:

-CA18DET automaat motor kabelboom

-Nissan PS13 RHD uit Japan

-Z32 4 draads past wel, maar werkt niet

-Signaal, massa en plus pakken en 3 draads standaard erop werkt ook niet.

Nu rest mij de vraag; is er ooit een CA18 in een PS13 geleverd met 4 draden?

Wat foto materiaal:

20130330_162758_zps634f04b6.jpg

20130330_162809_zps402e0459.jpg

Ik snap er niks van, is er iemand die mij wat wijsheid bij kan brengen?

Is dat niet voor een non-lambda maf ofzo?

Mijn auto heeft een non lamba ca18 erin en die heeft inderdaad een maf stekker met 4 draden.

CA18DET NON-LAMBDA MAF/Stekker > Z32

Groen/Zwart > B pin

Zwart/Wit > E pin

Zwart > C pin

Groen/Geel - Niet meer nodig

Misschien heb je hier iets aan? (gevonden op nistune forums)

Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Er zit (logischerwijs) wel een lambda in de elbow en daar zit ook een stekker aan.

Dus ik zou dan een lambda ca18 hebben met een non-lambda lmm kabelboom?

EDIT: @ Ramon; dus volgens die gasten zou er een Z32 maf op kunnen, en zou ik de lambda los moeten halen?

Edited by Mick

Z32 AFM kan niet zonder een remap.

Als ik heb goed begrijp heb je dus een S13 (Silvia met CA18DET) non-lambda, want dan ben je met een non-lambda AFM toch gewoon klaar.

Een verkeerde AFM kan er makkelijk voor zorgen dat je auto niet start, dus als je een lambda CA18 AFM gebruikt loopt ie voor geen meter.

Het enige rare is dat je een lambdasonde hebt, maar ik zou even een non-lambda AFM proberen te lenen van iemand

4-dradige afm stekker is iig AFM met stelschroef.

Welke ecu heb je erin zitten momenteel? Uit de codes kan je afleiden of hij voorzien is op lambda of niet.

Wat betreft je kabelboom, je kan eens kijken hoe de draden van de lambdastekker lopen. Standaard vertrekken er twee naar de ecu en ééntje naar de acc valve; kleuren moet ik je schuldig blijven, da's te lang geleden.

Ik heb nog wel 2 of 3 non-lambda AFM's liggen als je ze nodig hebt.

Dirk jan, heb je er toevallig een waarbij dat deel naar de stelschroef niet uitgeboord is?

Ik heb die hele stelschroef nooit gesnapt, gezien er achter dat dopje gewoon een vlak stuk metaal op tandjes zit. Ik ga ervanuit dat dat dan dus niet uitgeboord is. Ik moet even kijken hoeveel ik er heb. Ik heb namelijk echt veel van dat soort shit liggen.

Laat maar weten mocht er nog een goed zijn dan koop ik er wel een van je. :)

Ik ben iets wijzer, kan via DJ een lmm scoren, dan eens proberen.

Alleen zal zeer waarschijnlijk ook een ecu non lambda nodig hebben, weet iemand daar en code van toevallig?

Of is dit verkeerd gedacht?

Het is nu geen automaat meer, maar wel een automaat kabelboom. Lijkt mij dat een manual ECU dan ook moet voldoen, of zie ik dat verkeerd?

De Non Lambda LMM is er als het goed is morgen, ga ook even kijken hoe het nou precies zit met mijn lamdba aansluiting, misschien wel een loze stekker...

De 4 draads LMM van Dirk-Jan is binnen (nogmaals dank!) en gemonteerd. Alleen niets verandert, blok loopt nog steeds stationair goed, met een beetje gas, beroerd.

Hier een filmpje:

th_20130404_133514_zps9693798d.jpg

Dit is toch echt een lambda, viel me op dat als ik die eraf trok en startte, hij zwaar beroerd liep, dus hij gebruikt het signaal wel degelijk.:

20130404_133606_zpse7833eed.jpg

Dit zijn de ECU's die ik tot mijn beschikking heb, lijkt alle 3 hetzelfde en voor Manual...

20130404_131926_zps1a44b651.jpg

Zal het een soort noodloop zijn waar hij in draait, door verkeerde ECU??

• Create New...