Jump to content
SXOC.NL Forum
Mick

[CA18DET] 4 draads LMM?

Recommended Posts

Hallo heren,

 

Ik ben nu druk bezig met mijn Sil15 en heb tot mijn verbazing een 4 draads stekker voor mijn Luchtmassa meter.

Even wat feitjes:

-CA18DET automaat motor kabelboom

-Nissan PS13 RHD uit Japan

-Z32 4 draads past wel, maar werkt niet

-Signaal, massa en plus pakken en 3 draads standaard erop werkt ook niet.

 

Nu rest mij de vraag; is er ooit een CA18 in een PS13 geleverd met 4 draden?

 

Wat foto materiaal:

20130330_162758_zps634f04b6.jpg

 

20130330_162809_zps402e0459.jpg

 

Ik snap er niks van, is er iemand die mij wat wijsheid bij kan brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet voor een non-lambda maf ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn auto heeft een non lamba ca18 erin en die heeft inderdaad een maf stekker met 4 draden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CA18DET NON-LAMBDA MAF/Stekker > Z32


Groen/Zwart > B pin

Zwart/Wit > E pin

Zwart > C pin

Groen/Geel - Niet meer nodig


Misschien heb je hier iets aan? (gevonden op nistune forums)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Er zit (logischerwijs) wel een lambda in de elbow en daar zit ook een stekker aan.

 

Dus ik zou dan een lambda ca18 hebben met een non-lambda lmm kabelboom?

 

EDIT: @ Ramon; dus volgens die gasten zou er een Z32 maf op kunnen, en zou ik de lambda los moeten halen?

Edited by Mick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z32 AFM kan niet zonder een remap.

 

Als ik heb goed begrijp heb je dus een S13 (Silvia met CA18DET) non-lambda, want dan ben je met een non-lambda AFM toch gewoon klaar.

Een verkeerde AFM kan er makkelijk voor zorgen dat je auto niet start, dus als je een lambda CA18 AFM gebruikt loopt ie voor geen meter.

 

Het enige rare is dat je een lambdasonde hebt, maar ik zou even een non-lambda AFM proberen te lenen van iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

4-dradige afm stekker is iig AFM met stelschroef.

 

Welke ecu heb je erin zitten momenteel? Uit de codes kan je afleiden of hij voorzien is op lambda of niet.

Wat betreft je kabelboom, je kan eens kijken hoe de draden van de lambdastekker lopen. Standaard vertrekken er twee naar de ecu en ééntje naar de acc valve; kleuren moet ik je schuldig blijven, da's te lang geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel 2 of 3 non-lambda AFM's liggen als je ze nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dirk jan, heb je er toevallig een waarbij dat deel naar de stelschroef niet uitgeboord is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die hele stelschroef nooit gesnapt, gezien er achter dat dopje gewoon een vlak stuk metaal op tandjes zit. Ik ga ervanuit dat dat dan dus niet uitgeboord is. Ik moet even kijken hoeveel ik er heb. Ik heb namelijk echt veel van dat soort shit liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar weten mocht er nog een goed zijn dan koop ik er wel een van je. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben iets wijzer, kan via DJ een lmm scoren, dan eens proberen.

Alleen zal zeer waarschijnlijk ook een ecu non lambda nodig hebben, weet iemand daar en code van toevallig?

Of is dit verkeerd gedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu geen automaat meer, maar wel een automaat kabelboom. Lijkt mij dat een manual ECU dan ook moet voldoen, of zie ik dat verkeerd?

 

De Non Lambda LMM is er als het goed is morgen, ga ook even kijken hoe het nou precies zit met mijn lamdba aansluiting, misschien wel een loze stekker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 4 draads LMM van Dirk-Jan is binnen (nogmaals dank!) en gemonteerd. Alleen niets verandert, blok loopt nog steeds stationair goed, met een beetje gas, beroerd.

 

Hier een filmpje:

th_20130404_133514_zps9693798d.jpg

 

Dit is toch echt een lambda, viel me op dat als ik die eraf trok en startte, hij zwaar beroerd liep, dus hij gebruikt het signaal wel degelijk.:

20130404_133606_zpse7833eed.jpg

 

Dit zijn de ECU's die ik tot mijn beschikking heb, lijkt alle 3 hetzelfde en voor Manual...

20130404_131926_zps1a44b651.jpg

 

Zal het een soort noodloop zijn waar hij in draait, door verkeerde ECU??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...