Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Mike s14

Problemen na h-dev stage 2 upgrade

Recommended Posts

Goeiedag,

 

Vandaag voor het eerst een test rit gemaakt nadat ik van redelijk stock naar h-dev stage 2 ben gegaan. Stationair paar keer laten draaien en alles leek goed. Dus vandaag maar test rit gemaakt. Wat is dr nou dus aan de hand:

 

Schokkend stationair lopen. Geen constante toeren aanhouden. A/F ratio schommelend tussen 14 - 16. Lijkt dr op dat af en toe 1 cilinder even een slag mist.

Schokkend constante snelheid aanhouden. Bij 80 km/u (bijvoorbeeld) dan heb je eigelijk het zelfde als hierboven alleen met andere a/f waarde's.

Bij WOT en de turbo komt in, dan lijkt het als of ze in dr toeren begrenser gaat voor een paar seconden en pakt daarna weer op. Loopt veelste rijk.

Zag bij stil staan ook zwarte rook uit de uitlaat met gas geven.

 

Nou is het zo, dat ik dr nu een engelse ECU in heb zitten met een engelse h-dev chippert. Mijn s14 is europees en er behoort ook een andere ecu in. Met stock ecu (europees) was dr niks aan de hand. Nou met de nodige onderdelen en deze engelse ecu loopt ze dus waardeloos. Voordat ik dit ging doen had ik al gemaild naar h-dev of ik deze ecu wel kon gebruiken. Dat wisten ze niet en dr was ook niks over bekend. Maar als ik het zou doen moest ik goed kijken naar de "knock sensor". Heb geen diagnose apparaat, dus dat wordt hem niet. Ook via google kon ik dr niks over vinden. Dus ik dacht bij me zelf: nou, laat ik het dan maar eens gaan proberen :P

Nou dat ze dus waardeloos loopt denk ik zelf dat hier het probleem ligt. Maar misschien weet iemand wel wat anders. Benzine druk had ik op 40 psi (2.8 bar) gezet bij stationair. Maar heb al tussen de 35 en 45 gezeten, omdat de a/f waardes elke keer veranderden :s. Normaal moet het 37.5 psi staan, maar voor de zekerheid maar wat hoger gezet. Ja, de meter gebruikt psi waardes.

Heb "gefilmd" maar beeld en geluid is ruk. Gaat vooral om het geluid. Wel zag ik dat de a/f meter helemaal naar 8 ging (verder ken die niet) tijdens boosten op het filmpje. Dus veelste rijk.

Ook een foto van de ecu. Heb ik geen storing ledje en schroef? Heb 3 ecu's en kan helemaal nergens iets vinden met een schroef voor storing lampjes.

 

img20130330133014.jpg

 

Toeren lijken goed op het filmpje :P

 

 

Vannaf 1:10 rijd ik constant. Gewoon je geluid keihard zetten :whistling:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer heb je de brandstof druk afgesteld? tijdens lopende motor met aangesloten slangetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met aangesloten slang? Vacuum slang? Dan ja. Afgesteld met lopende motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de druk afgesteld zonder vacuum slang. Op 43 psi. Gelijk stuk beter lopen, stationair en onder wot. Maar loopt tijdens wot nog steeds te rijk. Dus verder terug gedraaid. Zit nu met slang aan gesloten op... Vergeten :P maar wel heel laag, durf geen 30 psi te zeggen maar komt me wel iets bekend van voor. Morgen kijk ik nog wel keer.

Tijdens wot zit ik nu op een a/f van 10. Dit is op 1 bar druk terwijk h-dev zegt dat je op 1,2 moet draaien. Wou daar nog mee wachten, want wou et veilig spelen. Maar verklaart dit ook mijn rijke a/f tijdens wot? Anders moet ik nog verder omlaag, maar dan zal ze te arm gaan lopen tijdens stationair. Constante snelheid aanhouden heb ik nog niet gedaan, dus geen waardes van... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je je badjas aan tijdens testen? Haha sorry kon het niet laten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A/f waardes bij constante snelheid is schommelend. Ene keer netjes en andere keer te rijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb exact dezelfde ECU als die van jou zonder LED en zonder draaischakelaar.

 

Ik ben opzoek gegaan en vond in het onderstaande topic de manier hoe je de foutcodes af kunt lezen met behulp van je Check engine light op je dash.

 

http://www.fusion-motorsport.co.uk/faqs-useful-information/7-nissan-specific-information/7-reading-nissan-fault-codes

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool. Dat zal wel van pas komen. Van de week proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er wel rekening mee dat je de "12V IGN" en "CHECK" aansluitpunten hebt op de consult connector.

 

consult_car.jpg

 

Nissan consult cable connector

Edited by UrasM4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daar kijk ik inderdaad wel eerst even naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic even vergeten... een FPR moet worden afgesteld op atmosferische druk, oftewel met het slangetje los. Moet (bij de SR20det) op 3 bar worden afgesteld.

Tijdens het rijden moet het slangetje aangesloten zitten.

 

Om even samen te vatten:

- EU spec motor + UK spec ECU loopt goed

- EU spec motor + UK spec ECU + UK chip loopt niet goed

 

Is er iemand die een UK spec ECU + EU chip heeft? puur om te testen of dat wel goed lopen wil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, wat h-dev wel kon vertellen was dat een EU chip niet ging werken in een UK ecu. Met stock EU ecu loopt ze goed. Volgens mij ook met stock UK ecu, maar dat ben ik vergeten, daar heb ik niet veel mee gereden. Meer alleen gestart en even laten draaien.

Ik heb het vermoede dat mijn FPR stuk is (nieuwe aeromotive, zal toch wel niet?) Vacuum slang ruikt naar benzine. Volgens mij ook mijn peilstok. Vandaar misschien de rijke waardes en slecht stationiar+constante toeren. Met gas geven, WOT of maar heel lichtjes, is dr niks aan de hand. Dus even wisselen met een ander om het zeker te weten.

Verder een stage 2 ecu lenen van iemand is ook wel een goed idee. Moet nog steeds nistune mailen en nistune bestellen. 20 mei ofzo wil ik toch echt even het circuit op, en met een goed geprogrammeerde ecu is dat toch een stuk beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke onderdelen heb je gewisseld tussen 'standaard' en 'nu' ?

Als je toch echt het circuit op wilt, pak dan gewoon de standaard ecu, loopt goed, geen problemen en kun je rustig je rondjes maken :)

Heb je ook even tijd om een andere ecu te zoeken/regelen/lenen.

 

Als je olie nu naar benzine stinkt, dan spuiten je injectoren teveel in/wordt niet allemaal verbrandt.

Dan moet je ook je olie + filter verversen voordat je gaat rijden, met benzine verdunde olie smeert niet goed meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister begonnen met de grote verhuizing, dus voorlopig even geen gepruts aan auto's. Ik ga hier wel mee verder als alles voorbij is.

Olie en filter moet ik sowieso nog vervangen. Even de motor flushen. Als ik weer hier aan begin, dan post ik weer een update :)

 

Bedankt nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...