Jump to content
SXOC.NL Forum
KetsMcLets

alarm verwijderen s13

Recommended Posts

K heb voor de eerste keer n s13 met alarm, iemand tips hoe ik dit kan verwijderen?

K heb er pas een nieuwe motor ingedaan, geen probleem liep mooi. Laatst ging k 'm ophalen in mn garage, ding is op eigen kracht op de ramp van m'n depanneur gereden en dan als ie bij de carrossier eraf is wil ie opeens niet meer starten nadat het alarm n paar keer is afgegaan dus ik dacht aan startonderbreker o.i.d.??

K wou het alarm er sowieso uithalen maar hij moest eerst terug lopen zodat ik het wist als ik wat verkeerd loskoppelde :) maar nu wil k het systeem toch al verwijderen want dit is klote.. Er zit ook nog een kastje van het alarm rechts onder het stuur met n knopje op maar dat maakte niet veel verschil aan of uit :S

iemand hints?

Om hem weer lopend te krijgen: Al de accu even losgekoppeld en weer opnieuw geprobeerd? Bij mijn alarm helpt dat wel eens. :P

Edited by Teun

dat is ook mn eerste plan als ik terug bij de carrossier kom, had er toen niet aan gedacht maar dat kan inderdaad wel eens helpen :). Ik kom er maar om de 2 weken wegens wachtdienst dan.. thanks :)

alarm zit hoogstwaarschijnlijk ergens onder je dashboard geknoopt. Alle draadjes die naar je contactslot lopen even nalopen, daar zie je waarschijnlijk onderbroken draadjes die naar het alarm lopen, die moet je weer aan mekaar knopen.

ok thanks! Ik ga het stukje kabelboom dat van de sirene naast de motor naar binnen loopt ff volgen en draadje per draadje nakijken dan maar en eventueel onderbroken draadjes terug aaneen braaien.

Als die sirene weg is heb ik opeens ook terug plaats voor n catchcan.

Bij mij viel dit best tegen. Dat alarm zat echt door heel de autoheen. Beide deursensoren, kofferbakslot, zekeringkast motorruimte, bij het contactslot en de zekeringkast binnen. Probeer ergens een aansluitschema te vinden van het type alarm dat je hebt!

Aansluit schema s zijn er eigenlijk niet voor alarms, zeker niet online.

Gewoon al de draden die van het kastje afkomen volgen en dan kijken welke draad ze gebruikt hebben voor de startonderbreker. (wat vaak de brandstofpomp of ontsteking is)

Die draad weer doorverbinden en de rest van de draden die van het kastje komen wegpleuren.

als k dit zo lees kijk k er al naar uit :S Maar bedankt voor de tips allemaal! Ik kan wel pas aan de slag als ie terug is van de carrossier dus bij verdere vragen schop ik dit topic wel ff :)

ps: de brandstofpomp had ik toen al naar geluisterd en die hoorde k wel primen dus het zal wel ergens op de ontsteking zitten. Misschien ff de CAS eraf halen en luisteren of de injectoren klikken als ik aan het asje draai..

Echt een rot klus, had ik ook op me sx zitten, wou ik het eruit slopen, vergeten de accu pool eraf te halen, knip een draadbundel door en toen kortsluiting gemaakt ding ook niet meer startten. Je moet onder die kap kijken bij je kniën zegmaar naar wat draden die niet origineel zijn, meestal zijn er 2 contact draden onderbroken en doorverbonden met het alarm ertussen, verbind deze draden weer terug met elkaar zoals het origineel heeft gezeten en hij zou het weer moeten doen.

Ik heb wel een aansluitschema van mijne. Dit kan ik wel even fotograferen en uploaden als je daar iets aan hebt? :)

Wat WJ al zei (heeft mij ook geholpen) Dat alarm vinden en de draden volgen en overal waar het onderbroken is, weghalen en de originele draden weer aan elkaar zetten. Maat van me heeft laatst een clifford alarm uit z'n wagen moeten halen :P Dat zat echt heel erg professional gemonteerd, ook op de injectoren en noem maar op. Ook dat is gelukt.

Ik kijk er al naar uit :)

Dirk Jan, als je wil post maar dat kan me mss al een idee geven van de algemene werking van zo'n ding..bedankt

Mocht het niet lukken kom je maar een weekend langs, help ik je wel met hem eruit te halen ;)

Edited by WantedS13