Jump to content
SXOC.NL Forum

SXCE Nürmeet 2013 - 27 t/m 30 september

Recommended Posts

Paul/Anu en ik zijn er dit jaar al voor het 7e jaar op rij bij en in de loop der jaren zijn er mensen bijgekomen en weggegaan.

Toch is het iets dat elke SX-rijder zou moeten bezoeken vind ik.

Dit jaar is het wederom in Niederheckenbach, ongeveer 20 minuutjes bij de Ring vandaan. En 20 minuutjes bij de Ring vandaan als in 20 minuten lang kronkelweggetjes waar je lekker kan doorrijden i.p.v. saaie Autobahn.

De voorgaande jaren lagen de kosten voor het eten en slapen voor dat hele weekend op ongeveer 40 euro. Wat dat dit jaar gaat zijn durf ik niet te zeggen omdat na 10 jaar organiseren de vlag aan iemand anders wordt doorgegeven.

Je slaapt het hele weekend in 'n tent of de naastgelegen jeugdherberg. Vrijdag en zaterdagavond wordt er lekker indoor BBQ gegeten en wordt er wat over de parkeerplaats geslenterd onder het genot van heel veel goed Duits bier. En 's morgens krijg je een ontbijt waar de meeste hotels nog iets van kunnen leren. Douches en WC's liggen naast het kampeerterrein in de jeugdherberg. Letterlijk 20 seconden lopen.

Al met al erg gezellig dus. Overdag ben je vrij om te gaan en staan waar je wil. Er wordt wel eens een tourrit of 'n puzzeltocht uitgestippeld maar als je liever bij de Ring bent; je bent totaal niet verplicht tot het volgen van het programma.

Interesse? Meld je even aan op www.sxce.org en met 'n klein beetje Duitse taalkennis is de aanmeldpagina snel te vinden. Ik zal binnenkort de organistor even contacteren zodat ik weer 'n Nederlandse aanmeldpagina online kan gooien.

Zoals ik al zei, enkelen van ons zijn inmiddels veteranen maar het is nooit te laat om hier alsnog bij te zijn :).

Even een filmpje van afgelopen meeting die laatst online is gekomen, hierin komt behoorlijk goed de sfeer naar buiten als je het mij vraagt.

Ow en F.Y.I;

Ik vertrek vrijdagmorgen altijd al om 09:30. Dan ben ik rond 10:50 daar (jaha, zo dicht woon ik bij de Ring :lol:) en dan kan ik "Kampf Holland" zoals het in de loop der jaren is gaan heten alvast een beetje afbakenen.

Om even aan te geven hoe vorstelijk wij altijd liggen: Op 0:30 seconden zie je het kampeerterrein en die grote stapel tenten die rechts in beeld op elkaar staat is waar wij liggen. Dat is 'n "kampje" waar eigenlijk 11 mensen in zouden kunnen slapen. Wij liggen daar met z'n 4'en in en dit jaar ben ik van plan om nog 'n grotere tent te kopen :lol:.

Stroom is er overigens ook! Een beetje verlengkabel met wat extra stopcontacten doet al een hele hoop :).

Zoals in het filmpje, met S12 ich bin dabei.

Luc (en Rik) zou leuk zijn als jullie er ook bij zijn,. Wat meer Nederlandse (niet limburgse) inbreng is gewenst. Sorry Noud maar die Limbo's :P

Zoals in het filmpje, met S12 ich bin dabei.

Sorry Noud maar die Limbo's :P

Je bent simpelweg niet man genoeg om ons aan te kunnen :D.