Jump to content
SXOC.NL Forum
UrasM4

S14 SR20det zakt in toeren bij halfgas geven

Recommended Posts

Nog net geen 2000km terug heb ik de bougies samen met de motorolie, oliefilter en alle snaren vervangen.

Is dat toevallig ook wanneer je probleem begonnen is? Dan zou ik ff kijken naar de timing.

Maar goed. Ik denk dat het tijd wordt dat iemand met veel kennis hier eens iets zinnigs over gaat zeggen. :whistling:

Nee Teun niet met mij haha maar aan de hand van de manier uit het filmpje wat ik gepost had :P

Dus er had moeten staan: "met dank aan Youtube"? :P

Is dat toevallig ook wanneer je probleem begonnen is? Dan zou ik ff kijken naar de timing.

Maar goed. Ik denk dat het tijd wordt dat iemand met veel kennis hier eens iets zinnigs over gaat zeggen. :whistling:

Sr20 heeft ketting.. Dus weet niet hoe de timing veranderd zou moeten zijn?

Door de kabouters.

Maar ben wel benieuwd hoe het nu gaat :P

Nee inderdaad na de vervangingen deed hij het perfect. Sind kort zijn de problemen pas ontstaan.

Ik heb nog geen tijd gehad de intercooler eruit te halen en grondig te inspecteren.

wel heb ik de bougies eruit gehaald en de gap op 0.9mm gezet volgens de FSM. Tevergeefs geen verschil. Wel heb ik bij cilinder 4 een kleurverschil gezien ten opzichte van de eerste 3 cilinders. Kan het probleem misschien bij cilinder 4 zitten?

451bougies.jpg

Ook heb ik hem uitgelezen (zonder obd consult) en krijg code 55 geen problemen. :(

Volgende stappen zijn intercooler grondig nakijken, timing alsnog even checken voor de zekerheid en benzinepomp nakijken voor voldoende druk.

Edited by UrasM4

Weet iemand misschien wat het betekent als een bougie donkerder is dan de andere 3 (zie foto hierboven)? Is er misschien iets mis met cilinder 4 in mijn auto?

Wat ik ook heb opgemerkt is dat als ik gas geef tot ongeveer 1800 toeren stationair, dat het toerental bij ongeveer 1200rpm blijft haken voor ongeveer 2 seconden en dan pas zakt naar de normale 850rpm. Is dit normaal of is dit een indicatie van waar ik het probleem zoeken moet?

Edited by UrasM4

Zwarte bougi is te veel brandstof geloof ik.

Maar ik ben maar een newb dus ga niet blind op mijn oordeel af

spark-plug-reading-lg.jpg

Hij ziet er redelijk uit zoals die midden onderste.

• Like 1

Coilpack al gecheckt van cilinder 4?

Ik hoop het niet voor je, maar misschien mist cilinder 4 wel wat compressie. :unsure:

Misschien is een compressietest geen slecht idee idd.

Bedankt voor de goede reacties iedereen.

Ga inderdaad een compressietest uit laten voeren want het probleem van geen power in lage toeren is er nog steeds in elke versnelling.

zou een lage compressie hier de oorzaak van kunnen zijn?

Als er ergens compressie mist, verliest die cilinder inderdaad zijn efficiëntie.

Maar is het probleem nu alleen dat je in lage toeren geen power hebt, of wat is het totale probleem?

Ik ben nu het overzicht een beetje kwijt.

Edited by Teun

Het probleem is als volgt: Wanneer ik mijn auto in een hogere versnelling zet bij lage toeren en gas geef, dan heeft hij helemaal geen power. Je ziet de toeren even omhoog schieten en dan zakt ie weer, maar de auto gaat ongelooflijk traag vooruit en dan pakt hij uiteindelijk wel weer op.

Voorbeeld "ik rijdt in zijn 1 en schakel bij ongeveer 2000-2500 toeren door naar zijn 2 en geef gas, dan schieten de toeren even omhoog snelheid blijft hetzelfde, dan valt hij weer in toeren tot ongeveer 1200rpm en gaat de snelheid zeer traag omhoog kom je uiteindelijk in hogere toeren dan pakt hij weer op. Hetzelfde gebeurt in alle versnellingen".

Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik de gaspedaal snel en hard intrap hij helemaal traag op toeren komt, ik moet na schakelen heel rustig gas geven dan komt hij makkelijker aan de hogere toeren.

Dit gebeurt alleen onderin en bij lage toeren. Trap ik het gaspedaal helemaal in tot bijv. 5 a 6000 toeren en schakel ik dan over dan heb ik er geen last van.

Wat ik ook heb opgemerkt is dat als ik gas geef tot ongeveer 2000 toeren stationair en het gaspedaal loslaat, dat het toerental bij ongeveer 1200rpm blijft haken voor ongeveer 2 seconden en dan pas zakt naar de normale 850rpm. Is dit normaal of is dit een indicatie van waar ik het probleem zoeken moet?

Daarnaast is het benzine verbruik extreem toegenomen daar waar ik eerst met gemak 400 kilometer op een volle tank reed, moet ik nu blij zijn als ik 300km haal op een volle tank.

Edited by UrasM4

Lijkt me eerder een brandstof probleem.. Even uitstoot laten meten dan weet je of hij te rijk loopt. En een compressie test is nooit verkeerd!

• Create New...