Jump to content
SXOC.NL Forum

koppeling single plate

Recommended Posts

Bedankt voor jullie reacties. Hartstikke bedankt voor de nuttige tips. 312pk is niet het eind vermogen dat ligt hopelijk rond de 350 - 380 maar ik zit erg te twijelen tussen een os giken single of twin plate. De single is goed voor 480pk en de twinplate rond de 550. Mn exedy stage 2 was ook goed voor 400nm maar blijkbaar toch te zwak dus ik wil niet na 10.000 km weer een nieuwe koppeling aanschaffen. Ik twijfel over act omdat ze in een andere prijsklasse zitten dan osgiken dus ik vraag me dan af of de kwaliteit met elkaar vergelijkbaar is. De twinplate zou ik dan wel denk ik moeten aanschaffen met het vliegwiel van osgikken heb nu een exey vliegwiel.

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Waarom moet iets gelijk twijfelachtig zijn als het in een goedkopere prijscategorie valt? Ik snap dat je bedenkingen hebt maar dit is echt geen XTD/ebay shit.

Ik wil je niks verkopen maar gewoon een tip geven en je geld laten besparen, maar the choice is yours ;)

Iedereen zweert ook altijd bij HKS/Tomei, terwijl die ook overprised producten maken. Niet dat het crap is, maar er zijn meer bedrijven die goed spul maken en dan wél tegen normale prijzen.

Ik snap wat je bedoeld hoor. Een merk geeft niet altijd aan dat het product goed is, maar waar het mij om gaat is dat act de enige is die koppeling maakt die bestand zijn tegen flink wat nm en deze in een veel lager segment aanbied als de overige. Het laatste wat ik wil is dat ik over 10.000km weer een nieuwe koppeling moet plaatsen maar ik zal me nog iets meer verdiepen in act. Ik heb wel gelezen dat sommige fabrikanten de statische nm vermelden in plaats van de dynamische en de laatste is natuurlijk de belangrijkste. Maar een single plate osgiken zou misschien ook een optie zijn.

ACT is goed spul voor minder geld. Weetniet of er koppeligen zin van competition, ik raad je aan die NOOIT te nemen. Deze dingen klappen voor het leven.

Heb veel goede verhalen gehoord over act single plate clutches op een MR2 turbo 330+ pk's met flink wat clutch abuse. (Wel in combinatie met Fidanza vliegwiel)

Misschien hebben ze minder productiekosten of goedkopere grondstoffen of gewoon minder winst. Dit zou het product niet slechter hoeven maken. Overigens zit er gewoon garantie op, ff inrijden en dan ff abusen om te kijken of het écht niet slipt en dan zit je wel goed...

Nja als ze 350 pk aankunnen gaan ze kapot bij 200pk. Erg onbetrouwbaar en de voering kan eruit klappen of de bijbehorende drukgroep functioneert niet goed genoeg. Kortom een waardeloos setje.

Ik heb ACT inderdaad bekeken maar ik ben dr nog niet helemaal uit welke de beste is voor mijn setup. Ik neig erg naar Os Giken maar ik weet het nog niet. De koppeling moet goed zijn voor rond de 550-600nm en veel fabrikanten plaatsen alleen het aantal pk en niet nm.

Hij is goed rijdbaar, niet mega happig maar ook niet smooth. Semi aan/uit zeg maar.

Maar zeker met enkelplaats koppelingen die veel vermogen en koppel aankunnen heb je dit gewoon.

Ik had een ACT Xtreme Organic in mijn s14, kon 318 pk makkelijk aan. Bij normaal rijden goed te doen, maar extreem klote bij file rrijden. Was hij toch echt te zwaar voor om constant ingedrukt te houden. Ben bijmn s15 overgestapt op de OS Giken STR2 twin plate. Maar heb er nog niet mee gereden helaas.

• Create New...