Jump to content

Nayiem


JourneY

Recommended Posts

Najiem,

 

twee maanden terug heb ik een ca18det met t25 turbo van je gekocht. Zoals aangegeven door andere ex-eigenaar forum-member maar 70k gedraait. Een echte schuurvondst geweest.

 

Blokje had helaas 2 missende uitlaatspruitstuk bouten plus moeren, die ik met een m10x1,25 tap na moest tappen. De ander zit nu een helicoil in. Klepdekselpakkingen lekte en had ook missende, of zoals je zelf nu beschrijft 'losse schroeven'. (Waarom draai je ze niet aan trouwens?) Kvs deel waar thermostaat in zit lekte als de ziekte, zat vastgekit met silicone kit. Daarnaast heb ik voor jouw informatie nog foto's gemaakt nadat ik de turbo eraf gehaald heb. Klepstelen zitten vol met versteende meuk. Lijkt meer op 220k draaiuren.

 

hhtp://imageshack.us/photo/photo/811/20120906134344.jpg/

 

Toen ik dit blok meenam had je er ook al 'erg veel spijt van'. Ik vraag me af welk blok je mij verkocht heb. Hij ligt nu in mn sx, maar ik heb er mijn vraagtekens bij.

Edited by JourneY
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Unbelievable.. dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.

Ik moet zeggen dat ik nu erg teleurgesteld ben.

 

Ik wist dat het blokje 1 boutje mistte bij het spruitstuk en dat dit een irritant geluidje maakte, ik heb hier voordat ik nog naar Zweden ging een nieuw boutje ingedraaid.

Dit kun je aan WantedS13 navragen,aangezien hij er bij was.

 

Toen ik het blokje eruit had gehaald, bleek er inderdaad 1 boutje te missen, dit heb je ook gezien, toen je 'm kwam afhalen.

 

Bij deze motor wat ik nu verkoop zaten inderdaad losse schroeven, waarvan ik ze allemaal heb aangedraaid. Maar je zult nog altijd een spoor zien van lekkende klepdekselpakkingen.

 

Dat van de thermostaat, deze zat gewoon gekit met vloeibare pakking wat voor mij heel erg normaal is.

Dat deze lekte, daar geloof ik geen bal van. Bij mij heeft hij nooit kvs gelekt.

 

En dat er versteende meuk op zit. Dat moet ik toegeven.

Dit heb ik niet gezien, ik heb 't spruitstuk nooit eraf gehaald.

Maar dat wil nooit zeggen dat het 220k draaiuren heeft gemaakt.

 

Ik had er inderdaad spijt van dat ik de motor heb verkocht. Blok is hartstikke goed en heeft gewoon weinig km's gedraaid.

Ik heb je de mogelijkheid gegeven om de motor te laten staan waarvan ik zelfs je benzinegeld wou vergoeden.

Je hebt me gevraagd om filmpjes en foto's te maken van het blok, deze heb ik je ook allemaal via pm gestuurd.

Ik heb je ook de mogelijkheid gegeven om er zelf mee te rijden of te horen, dit wou je ook eerst waarna je me vervolgens de toestemming gaf om het blok eruit te halen.

We hadden een prijs van 450,- euro afgesproken voor het motorblok + aandrijfas.

Om je een beetje tegemoet te komen (vanwege de uitlaatboutjes) heb ik er 50 euro vanaf gehaald.

 

Hoe dan ook, ik heb mijn best gedaan om je ook hier een goed gevoel over te geven. Ik ben zo eerlijk mogelijk geweest tegen je.

 

Nadat ik na 1,5 maand niks meer van je hoorde, heb ik je zelf benaderd met de vraag hoe het met mijn blokje ging.

 

Waardoor ik als antwoord kreeg:

 

Verstuurd 21 August 2012 - 17:58Hey,

 

Gaat goed hier. Nu drie weken vakantie. Zojuist een motorlift gekocht.

Klepdekselpakkingen binnen, dus binnekort ga ik hem swappen.

Voor mn huiduge blok wiseco's besteld. Mocht je nog iemand weten met h-beam of x beam drijfstangen, laat me dan weten.

 

Ik hou je op de hoogte. Het wordt toch wel een keer project topic tijd :-)

 

Groetjes,,

 

 

Koen

 

Nogmaals.. ik ben hier zeer teleurgesteld over, dat je me op zo'n manier.. notabene in een verkooptopic van een motorblok, mij benaderd..

Ik kan je 2 oplossingen bieden.

 

1. Bouw gewoon dat ding zelf in, start 'm en rij er aub 20.000 km mee ;)

 

2. Geloof je me nog steeds niet. Doe er dan helemaal niks meer aan, breng 'm hierheen en je krijgt je 400 euro gewoon terug.

 

Ik hoop echt dat ik je hiermee een passende oplossing kan bieden.

Zo niet, wat had je liever gezien als oplossing? Ik ga je niet nogmaals tegemoetkomen met een prijsverlaging. Daar begin ik namelijk niet aan, zeker niet als ik weet dat het blok goed is.

Dan heb ik 'm liever terug.

 

p.s @ andere sxoc'ers: Is er een mogelijkheid om aan te tonen dat dit het oude motorblok van dirkjan is? Staat er ergens een bloknummer op o.i.d.? WantedS13 heeft namelijk het oude chassis van DirkJan.

 

*edit*

@ Koen: Ik lees net alle pm's. En ik zie dat ik je zelfs een aantal dingen zoals het spruitstukboutje heb vertelt.

Je wist hiervan..je kwam steeds met dezelfde argumenten. Maar toen geloofde je me nog op mijn woord. Waarom nu ineens niet dan?

Waarschijnlijk omdat je je kut voelt aangezien je nu al het motorblok hebt gekocht.

Het kan zijn dat je een beetje zenuwachtig bent om het blokje te starten, als dit geval is, en je hebt de motor nog niet gestart.

Please!! doe het nou maar, rij er nou maar eerst mee, voor mijn part een paar duizenden kilometers en geef dan je mening.

Edited by Nayiem
Link to comment
Share on other sites

Bekende rammel?

 

Dan zou ik toch maar eens gaan kijken of het geluid niet ergens anders vandaan komt, van je bak, je uitlaat, hitteschild of wat dan ook.

 

mijn blok rammelt in ieder geval NIET!

Dat zweer ik op alles wat mij dierbaar is.

Link to comment
Share on other sites

Ik ga ook niet langer in discussie.

 

Ik ga het ook niet te moeilijk maken.

 

Als hij zeker weet dat mijn blok stuk is, dan wil ik het zelf horen.

Zodat ik zelf weet of het ook daadwerkelijk van mijn blok komt en niet van iets anders, aangezien hij het probleem hetzelfde omschrijft als zijn oude motor. <- link

 

Maargoed, mocht Koen gelijk hebben, dan neem ik de motor wel retour en krijgt hij gewoon zijn geld terug.

 

@ Koen: Als je me je adres geeft en zegt wanneer je tijd hebt, dan kom ik deze week nog langs.

Edited by Nayiem
Link to comment
Share on other sites

hoi Najiem,

 

Mijn vorige blok had de drijfstanglagers versleten. Ratel bij 2500rpm. Die lagers heb ik verwisseld. Daarna niks geen gerammel meer gehad. Ivm lage compressie en weinig pktjes had ik het idee om een goede ca18det te swappen en mijn huidige blok op de knappen. Daarvoor heb ik een nieuwe kop, wiseco zuigers, lagers voor klaarliggen nu.

 

Toen ben ik naar Limburg gereden, en bij jou dat blok opgehaald. Deze zit er nu in en ik hoor geluiden die ik eerder heb gehoord met versleten bigends. Ik ben een nuchtere kerel, mts hts mechanisch ingenieur, dus ik weet waar ik het over heb.

 

Ik zal hier morgen foto's en videos plaatsen in de hoop dat je het ook ziet / hoort.

 

Het kost me weer een weekend werk om nieuwe drijfstanglagers te monteren. Inclusief kosten pakkingen en kosten lagers. 100 punten dat die versleten zijn.

 

De sx is mn daily auto, ik ga nu niet meer op de motor zitten namelijk ivm weer. Ik zou het tof vinden als je me een andere passende aanbieding doet. Ik had voor 350 euro een betere aankoop verwacht via dit forum namelijk.

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring met nayiem is top!! ik heb zijn motortakel gekocht. maar kon die niet zo snel komen halen. dus bood hij aan om die te komen brengen (Y) nou helemaal top voor 2 tientjes extra van uit Kerkrade naar Huizen. Echt top service!

Link to comment
Share on other sites

Even voor de goede orde;

 

Als die gaat om de CA18DET wat in het chassis gelegen heeft dat nu in mijn garage staat, kan ik mijn ervaring met dit blok even delen.

 

Dit blok lag in het chassis wat ooit van Dirk Jan was, nadat we hier een nieuwe versnellingsbak onder gehangen hebben ter plekke bij Dirk Jan zelf en de vloeistoffen gecontroleerd hebben zijn we hiermee naar Zuid Limburg gereden. Zelf heb ik hier ook nog een stuk van gereden omdat Nayiem mijn mening over de auto en de motor wilde hebben. De motor liep erg mooi op wat leek een lekke spruitstuk en elbowpakking na, wat natuurlijk een rotherrie geeft. De enige tik die in de motor zat was een klepstoter, wat logisch is gezien de tijd die het ding stil gestaan had. Dit hebben we opgelost door hem een uurtje met wat ATF door de olie te laten lopen en vervolgens te voorzien van nieuwe olie en filter.

 

Omdat Nayiem de auto voornamelijk voor driften en trappen wilde gebruiken hebben we vervolgens van chassis geruild, hij vond het te zonde om zo'n hard chassis voor zo'n doeleinde te gebruiken, en zodoende hebben we ze naast elkaar op de bruggen gezet en de hele handel geswapt. Motor, bak, interieur, naven, remmerij, uitlaatsysteem, fmic, brandstofpomp en de rest van de hele handel. Ik weet dan ook als geen ander dat de motor die uit het chassis met kenteken DDLG90 (mijn oude) kwam de motor is die in de auto van Dirk Jan lag. Bij de swap constateerde we dat het uitlaatspruitstuk een bout miste en een pakking kapot had, we hebben erop gepield maar het is gelukt de pakking van enkel die runner ertussenuit te wrotten en er een nieuwe tussen te schuiven, waarna we een nieuw tapeind erin gedraait hebben en de 2 bouten van de betreffende runner (cilinder 4) weer aangetrokken hebben. De binnenkant van de poorten hebben we dan ook niet gezien. Ook is er een nieuwe elbow pakking geplaatst en vanaf dat moment klonk het blok prima en liep erg mooi.

 

424916_358365540852038_100000357866931_1193337_388183768_n.jpg

Zie hier de foto genomen na het swappen van mijn SR20 in Dirk Jans oude chassis en de CA18DET in chassis DDLG90 (al zie je het kenteken niet omdat de voorbumper er ook af lag ivm de fmic).

 

Wat hierna met de motor gebeurd is zou ik niet weten natuurlijk, maar op het moment dat we alles omgelegd hebben lekte er niets van vloeistoffen en waren ook de geluidjes door lekke pakkingen en de klepstoter opgelost. Van bigends is in elk geval al helemaal geen sprake geweest, daar was hij in het begin wel bang voor door het klepstoter geluid, maar dit was dus gewoon een klepstoter.

 

Wat hierna gebeurd is ermee weet ik verder ook niet. Wel weet ik dat Nayiem niet iemand is die liegt over wat hij verkoopt. Als de staat van het blok zo slecht is zal hij dit oprecht niet geweten hebben, maar gezien hij er tot het laatste moment mee gereden heeft lijkt het me wat vreemd. Daarbij bied hij ook al zelf veel oplossingen en probeert hij met je mee te zoeken naar een oplossing die voor jou passend is, iets dat ik zelf toch heel netjes vind.

 

Ik ken Nayiem al een flinke tijd en kan alleen zeggen dat het een eerlijke en behulpzame jongen is. Ik heb hem in het verleden veel geholpen met zijn auto projectjes en als één van de weinige die ik ken resulteerde dat in een ongekende gulheid van zijn kant. Zo kreeg ik ooit een digitale 180SX dashcluster met HUD van hem kado voor de moeite en toen hij een auto kocht met aan één kant een JDM folding mirror, uitgerekend de kant die bij mij stuk gereden was zonder briefje erbij, was zijn keuze mij die kant te geven. Menig ander persoon had gewoon aan mij de kant gevraagd waar ik op dat moment toch niets meer mee kon. Toen hij mij kon helpen aan een roestvrij chassis deed hij dit ook direct, zonder hier iets voor te vragen buiten de hulp van het omswappen van de hele handel. Het komt er bij mij derhalve dan ook niet in dat hij jou bewust zou hebben proberen te neppen en gezien de antwoorden die hij geeft in dit topic is ook zichtbaar dat hij nog altijd probeert de situatie netjes op te lossen.

 

@Nayiem: Vervolgens altijd zorgen dat de persoon de motor heeft kunnen horen lopen en er het liefst nog mee heeft kunnen rijden (als ze daar niet voor op en neer willen rijden dan kopen ze de motor toch lekker ergens anders?), als dat niet mogelijk is gewoon wat meer ervoor vragen en de motor zelf inbouwen en bij het ophalen van de auto samen een testrit maken. Dan heb je achteraf ook geen gezeur.

Edited by WantedS13
Link to comment
Share on other sites

Ik zal hier morgen foto's en videos plaatsen in de hoop dat je het ook ziet / hoort.

Ik ben benieuwd.. ik had het eigenlijk fijner gevonden als ik even kon langs komen.

Net zoals elk ander onderdeel die ik verkoop, zijn ze allemaal gemerkt, zodat ik tenminste zeker weet dat het ooit van mij is geweest. Zo ook jouw motorblok.

 

 

Ik zou het tof vinden als je me een andere passende aanbieding doet.

Die zijn er niet meer..

Ik wou je het geld volledig retourneren en mijn blok terugnemen. Ik kan me zo 1,2,3 niet bedenken, wat een betere oplossing zou kunnen zijn.

In plaats daarvan kom ik dus met mijn eigen oplossing. De keuzes die ik je hiervoor heb gegeven zijn dus niet langer beschikbaar.

 

Zodra ik thuis ben krijg je het volgende van mij.

- Setje krukaslagers

- Tube vloeibare carterpanpakking van Nissan of Reinz

- 2 krukaskeerringen

- 2x uurloon van 25 euro, totaal; 50,- euro.

 

Dit is wat ik er zelf ook aan zou moeten uitgeven, en wat het bij mij zou gaan kosten, als ik het voor een ander moest doen.

 

Ik had voor 350 euro een betere aankoop verwacht via dit forum namelijk.

Zo hoef je het niet te spelen hoor. Dit forum zal ik zich niet hierdoor aangesproken voelen.

Dit forum heeft er namelijk niks mee te maken met datgene wat ik aan iemand verkoop, en dit kon je net zo goed bij elk ander persoon gebeuren, als dit verhaal klopt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hoi,

 

Ik probeer dit ook zo goed mogelijk op te lossen natuurlijk. Vanochtend heb ik een stukje gereden, video en fotos onderstaand.

 

http://imageshack.us/photo/photo/820/20120930113541.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/photo/15/20120927184044.jpg/

 

 

Ik vind je laatste voorstel goed genoeg. Je denkt in ieder geval mee.

Link to comment
Share on other sites

De foto's die je laat zien, zijn inderdaad van mijn motorblok.

 

Ik kan het eerlijk gezegd nog steeds niet geloven dat mijn blokje zo¨n geluid maakt.

 

Maargoed.. hoe dan ook. ik heb je er garantie op gegeven omdat ik zeker wist dat dit een goede motor zou zijn.

Anders zou ik dit nooit doen.

 

Als hiermee is opgelost, dan vind ik het prima. Zodra ik thuis ben, stuur ik alles op.

Link to comment
Share on other sites

Najiem,

 

Wanneer ben je weer terug, welke glijlagermaat ga je opsturen en wanneer?

 

Ik ga er vanuit dat het standaard maat bigend is. In de verwachting dat die krukas niet in de slijpbank heeft gehangen. Acl of nissan?

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...