Jump to content
SXOC.NL Forum

Stalling/onderdak/werkplaats voor 2 auto's

Recommended Posts

Hallo allemaal,

het volgende verhaal heb ik al in mijn voorstel topic voorgelegd, maar ik heb het vermoeden dat daar niet veel naar wordt gekeken dus maak ik ff een nieuwe topic :)

Het volgende heb ik dus gepost in mijn voorstel topic:

"Jongens, ben nog steeds op zoek naar een S13. Mijn auto staat al in de verkoop, dus het is al zeker dat deze weg gaat.

Op dit moment heb ik de volgende opties:

1) S13 facelift burgundy rood overkopen van een maat van mij, ding staat wel een jaar stil, wordt af en toe gestart, leuke mods erop met +/- 300pk uit de CA18.
Nadeel is dat er aan de bodem gelast moet worden, waarschijnlijk bij de wielkasten en dorpels, ik heb hem nog niet gezien. Om deze reden kwam hij vorig jaar niet door de APK en heeft sindsdien onder een afdakje gestaan voor een jaar lang. Verder de bekende plekjes aan de veerpoottorens en God weet waar nog....

2) Van Minimalrene's lege nette koets + Zenki S13's S14 een geheel van maken. Ik heb alleen geen garage of plekje om dit te doen. Als iemand ruimte heeft om deze twee auto's te stalen dan neem ik beide auto's over en open ik een project topic waar ik volgend jaar aan kan beginnen :) Ik woon wel in Eindhoven, een half uurtje tot 3 kwartier rijden is voor mij de max...

Ik hoor graag wat jullie ervan denken!"

Mijn voorkeur gaat vanzelfsprekend naar optie 2. Ik ben dan wel afhankelijk van Rene en Zenki's S14.... Als een van de twee weg zijn, dan gaat het projectje (voorlopig0 niet door. Maar ik wel even weten of er mensen zijn die die ruimte willen opofferen tegen een klein (forum :P) vergoeding.

Ik hoor het wel!

Gr Jay

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

voor 4k Eric's s14a kopen= win.

Mods van optie 1 (voor degenen die het interessant vinden):

- FMIC
- Garret GT28R turbo
- Nistune EMS
- ksport Coilovers height and ride adjustable
- Q45 Maf sensor
- Denso 550cc injectors
- front and back stabilizers
- avcr boost controller
- greddy turbo timer
- shortshifter
- uprated drilled and grooved facelift brakediscs
- Treperformance 250lh fuelpump
- polyurethane bushings

Bijzonderheden:

- 2000EUR

- gratis roest aan onderkant en veerpoten

Edited by speedingmofa

ding van rene kopen, omkeuren naar 4 cil en een stage 3 ca18 inhangen, dan heb je een echte waar je plezier van hebt.

Als je als je eerste nissan s-body project te veel hooi op je vork neemt, beloof ik je dat volgend zomer je hele zwikkie hier in het aangeboden gedeelte staat.

Niet om je te demotiveren maar dit verhaal is hier al tien tallen keren voorbij gekomen.

im with insane nissan. mijn 2e s13 was ook VEEEEEEL meer dan ik had moeten doen, is idd ook een jaar later geeindigd in een verkoop topic. koop gewoon iets rijdend en pas dat langzamer hand aan.

iedereen wil lekker in een schuurtje ergens een dikke s13 bouwen, maar niemand wil er een jaar over doen, dat het gebeurt is wat anders. en btw half uur tot 45min rijden is VEEL TE VER.

ding van rene kopen, omkeuren naar 4 cil en een stage 3 ca18 inhangen, dan heb je een echte waar je plezier van hebt.

Als je als je eerste nissan s-body project te veel hooi op je vork neemt, beloof ik je dat volgend zomer je hele zwikkie hier in het aangeboden gedeelte staat.

Niet om je te demotiveren maar dit verhaal is hier al tien tallen keren voorbij gekomen.

Mijn mening is dat dat ene van Rene toch leeg is. Als je een ca18 of een sr erin gooit, kost het je evenveel tijd. Enig verschil is dat er bij de ca18 de kabel niet hoef om te solderen.

Wat mij betreft wil ik de sr stock houden en zo een tijdje mee cruizen. Eventueel tweede blok kopen, maar das project 2.

Op deze manier heb je toch in redelijk weinig tijd (ik denk zelf 2 a 3 maanden) een rijdend sx of zie ik het verkeerd? Ik ben niet van plan om er een super dik bak van te maken. Enkel uitvoeren wat nodig is om hem rijdend te krijgen dus motor+bak, remmen+leidingen.

Ja dat van dat rijden ben ik het ook mee eens, een schuur moet max 15 minuten bij je vandaan zijn anders moet je veel te veel zin maken om erheen te gaan.

Ik ben best bereid om 1 dag in de weekend 10 uurtjes ervoor uit te geven hoor. 4 a 5 uur effectief sleutelen lijkt me goed te doen. Zie ik het misschien veels te positief? Ik heb er eig best veel zin in :) dan kost het je minder energie om er naartoe te rijden

Edited by speedingmofa

Mijne staat naast mn huis maar ik vind nooit de tijd/motivatie om er eens aan te werken :paperbag:

Oke, als ik een goede schuur had was het anders geweest daar wil ik ook wel voor reizen, buiten sleutelen met dit weer is niet alles :P

Maar ik denk toch dat een half uur best veel is. Maar ik weet niet hoe druk je bent met werk en andere zaken natuurlijk, dus misschien heb je wel zeeën van tijd ;)

je ziet het idd veel te positief, neem het aan van meer mensen die dit al meerdere keren hebben gedaan. ook "ff" een sr in een s13 hangen is niet "ff". ja als je het al 3x heb gedaan wel. Zodra je s13's uit elkaar haalt kom je 100 dingen tegen die je niet bevallen, daar begin je met goede moed aan, 2 maanden later ligt je s13 is 400 stukken, zie je door de bomen het bos niet meer, word je motivatie minder, en alssie dan OOK NOG 45min rijden verderop staat, ben je er HEEL snel mee klaar. zoals eric zegt, MAX 15min.

Ik heb er eig best veel zin in :) dan kost het je minder energie om er naartoe te rijden

das gelukkig het belangrijkste.

voor het zelfde geld heb je het allemaal wel in een paar maandjes voor elkaar.

Ervaring leert dat mensen die voor het eerst met nissans beginnen, er inderdaad vrij snel een blok in hebben hangen maar dan de wereld aan topics beginnen met vragen waarom ie niet wil lopen/inhoud/rookt etc.

en wat de andere boys zeggen , alles meer dan een half uur rijden gaat je opbreken.

Nogmaals niet om je te demotiveren , maar ze rijden zo fijn, en het zou zo'n zonde zijn als je over een half jaar het bijltje er bij neer gooit :)

Mijne staat naast mn huis maar ik vind nooit de tijd/motivatie om er eens aan te werken :paperbag:

Oke, als ik een goede schuur had was het anders geweest daar wil ik ook wel voor reizen, buiten sleutelen met dit weer is niet alles :P

Maar ik denk toch dat een half uur best veel is. Maar ik weet niet hoe druk je bent met werk en andere zaken natuurlijk, dus misschien heb je wel zeeën van tijd ;)

Pas afgestudeerd, vriendin, geen kinderen....Dan hou je best veel tijd over :P

Zondag zit ik vaak te luieren en denk ik alleen maar aan sleutelen :unsure:

@Dex Voordeel is dat al bijna alles uit de S13 ligt. Je kunt dan heel goed zien in wat voor een staat zij is. Enige waar ik nog aan twijfel is of het sr-blokkie wel oke is.

Jullie adviseren dus om optie 1 te nemen: iets rijdend kopen waar best zou kunnen dat daar een hoop aan gelast moet worden?... Roest is nl mijn grootste vijand, ik kan er helemaal niks mee, kan niet goed lassen :death2:

Maar dit gaat ook over een plekkie waar de 2 gestald mogen worden, heeft iemand een plekje dan? Al is het 30 min rijden? :wub:

Edited by speedingmofa

Naah, ik vat het allemaal niet verkeerd op ;) Ik neem in ieder geval jullie meningen mee in mn beslissing.

Stel dat ik de koets van Rene over zou kunnen nemen en daar een CA in zou proppen... dan krijg je alsnog met al die obstakels te maken, right? Als ik het goed begrijp, zeggen jullie doodgewoon dat het geen goed idee is om een nietrijdende sx te kopen als je nog geen ervaring hebt met het sx'en?

Edited by speedingmofa

Ik heb een loods in kerkrade die ik graag zou willen delen met iemand :)

Ik kan je eventueel wel helpen met het een en ander. lassen is bijvoorbeeld al geen probleem.

Edited by Nayiem