Jump to content

Jordysx


jordysx

Recommended Posts

Wat te doen

 

Ik heb vandeweek een rb25 gekocht toen ik ging kijken was hij nog ingebouwt heb hem toen horen lopen

Liept hij als een zonnetje een paar weken later toen ik hem op ging halen heb ik hem nog geholpen

Om de motor eruit te hijzen toen kon ik eraan beginne om bij mij een rb25 in een s13 te bouwen

Toen ik hem na een week eindelijk aan de praat had was het nog steeds starten en lopen

Maar hij rookte best erg ik dacht dat gaat vanzelf wel weg na een rondje te hebbe gereden

Was het er nog toen ik de bougies eruit had gehaald was er in cillininder1de bougie pik zwart en aan gekoekt

Dat was ook een andere als de rest heb er toen een nieuwe bij gehaald en alles erweer in gedraait

Maar hij bleeft nog steeds roken maar je merkten ook geen verschil bij cillinder 1 als je de stekker van de bobine

Eraf trok maar hij vonkte wel en kreeg ook benzine toen pakte ik van een andre cillinder een bougie

En probeerde die daar in en deed het nog steeds niet maar de verkeerde bougie die er in zat vonkte

Ook veel minder dan de rest maar uit eindelijk heb ik een compressie test gedaan

En bleek cillinder 1 nul komma nul compressie te hebben heb toen de kop eraf gehaald en bleek er een

Gat in de zuige gesmolten te zijn

 

Zijn reactie was dat het een beetje mijn eigen schuld was en dat het blok nog goed bij hem liep

En dat ik het niet kan verhalen op hem

Link to comment
Share on other sites

Beetje raar, ik heb niet bijzonder veel verstand van motoren, maar meestal komt een gat in je zuiger door pingelen. Dat er kool afzetting op de zuiger komt te liggen, ontbrand en een gat smelt. vervolgens komt er olie in je cilinder terecht ontbrand daar en krijg je rook. Alleen lijkt het me raar dat zoiets gebeurd van het ene op het andere moment, als in de ene keer starten loopt ie perfect, en de start erna (misschien blok nog gebruikt tussen jou kijken en uitbouwen?) het probleem er zegmaar al is. Vooral omdat (voorzover ik weet) bij pingelen niet in een keer je blok naar de *** is, je hoort immers eerst de beruchte klop?

 

owke ik klink nu echt als RJM (klopt mijn theorie wel?) maarja volgens mij zou het domme pech kunnen zijn maar wel bijzonder toevallig...

Link to comment
Share on other sites

Bij mij :)

 

Verhaal is alsvolgt:

Ik besloot mijn auto in onderdelen te verkopen, dus ook de rb25det.

Vervolgens de turbo nog laten reviseren omdat hij wat rookte, en er speling op de turbo zat.

Ook heb ik de motor nog een beurt gegeven destijds, zodat alles netjes in orde was.

Motor liep de paar honderd km erna weer erg goed, en als vanouds.

Ik had hem dus netjes gemaakt voor de verkoop, en had een advertentie gemaakt.

Ook duidelijk erbij gezet dat alle keuringen toegestaan waren, zodat de verkoper alles kon testen en na kon kijken wat hij wou.

Jordy was geinterreseerd, dus kwam hij kijken.

Ik liet de motor er dus nog maar inhangen, zodat hij hem kon horen lopen, en goed na kon kijken.

Hij kwam samen met een vriend, en ze hebben beide de motor nagelopen, en gestart en wat gas gegeven.

Hij liep netjes op 6cilinders en rookte ook niet.

Alles was in orde, en dus werd vervolgens de koop gesloten.

 

Afgelopen week krijg ik plotseling te horen dat hij op 5cil loopt, en geen compressie heeft op 1 cilinder.

Erg kut natuurlijk, en natuurlijk ook aardig vreemd.

Omdat ik het wel netjes wilde oplossen (ontdanks dat ik er ook niks aan kan doen) bood ik hem dus aan om samen netjes voor een oplossing te zoeken.

Later die week telefonisch afgesproken om samen naar een ander onderblok te zoeken voor de rb.

Krijg ik vandaag te horen dat hij dat niet meer wilt, omdat hij nog een andere rb heeft die erin gaat, en dat ik hem maar 600euro terug moet betalen.

 

En daar ontstaat voor mij het probleem.

Ik wil Jordy graag helpen, omdat ik het erg kut vind dat er bij hem problemen ontstaan.

Feit blijft alleen dat het blok bij mij erg goed en zonder problemen liep.

Dit heeft hij zelf ook met 2 personen gezien, gehoord, en na kunnen kijken.

 

Ik ben dus van mening dat dit probleem niet aan mij te wijten is.

Ik was zelfs nog erg netjes om het goed op te willen lossen.

Helaas niet goed genoeg volgens Jordy, en dus ben ik bang dat dit helaas niet meer opgelost gaat worden...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...