Jump to content
SXOC.NL Forum

[SXOC] Random Chat

Recommended Posts

• Replies 9.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 uur rijden 3 uur vloeken 6 uur sleutelen

Laten we anders met heel SXOC een film maken, dat wordt ongetwijfeld een daverend succes.   Joe McJapracer (Jimmy) is een losgeslagen agent die zich niet aan de regels houdt. Als hij tijdens een mis

woohoooo, S13 :)

Zal binnenkort (als ik de 1979 toyota corolla weer op de weg heb) er eens wat tijd aan spenderen ;)

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nu heb ik onder die RX8 -zie ander topic - een setje velgen met bandenmaat 245/35/19. Stock is 225/45/18.

Nu reed ik gisteren op de snelweg, voor het eerst met deze auto. Ik dacht, ff lekker doortrekken in de vier. Nou.......nee..... Bij 6000 is de snelheid eruit. Ik kom gewoon niet verder. Om over de 5e versnelling maar te zwijgen.

Maakt het zo'n verschil als je zulke brede banden hebt? Zo ja, wat is wijs? 225/35/19 banden kopen?

Lijkt me dat er wat anders aan de hand is. 

De extra rolweerstand van 2cm per band is verwaarloosbaar. 

Ik heb 265/35/18 achterop de sx en zelfs met 295 testbandjes merkte ik 0,0 verschil. 

Denk dat je gewoon vermogen verliest. Hoe meer luchtweerstand je krijgt hoe meer je het gaat merken als je vermogen en dus koppel kwijt ben/raakt.

Is de compressie nog wel goed? Het blijft een dorito...

Is de motor technisch wel in orde Chris? Want wat Smeck al zegt er lijkt iets anders aan de hand, zeker omdat je nieuwe banden vrijwel exact dezelfde omtrek/diameter hebben dus de overbrenging is ook niet te lang geworden.

Deze week ga ik een compressietest laten doen. Ben benieuwd.......

Motor klinkt niet vreemd ofzo, alleen niet zo snel merk ik nu.

On 11/10/2020 at 8:35 AM, Weiqunw said:

Je mist gewoon een SX @TCD? :P

Momenteel mis ik mijn verstand:

* In 2015 roep ik vrolijk dat de S13's mogen uitsterven, zodat ze lekker exclusief worden.

* 3 jaar later verkoop ik de SX voor een appel en een ei, omdat ik een leuk bedrag heb te besteden. Waarom ik dat bedrag niet heb gebruikt om de SX weer shinend te maken.......Joost mag het weten

* Ik koop vervolgens een Lexus LS430 van 300 ton, waarbij ik leegloop qua wegenbelasting, verzekering en benzineverbruik (maar de LS reed wel subliem).

* Binnen 10 maanden na aankoop verwisselt de LS van eigenaar voor 5k (jullie raden het al, verlies op geleden).

* Ik koop een RX-8, waarvan het internet VOL staat over de superbetrouwbare (not) motor. En nu rijd ik als een oma, want dat ding is niet vooruit te branden.

Oja, de dubbeldin radio van het merk Tristan heb ik professioneel gesloopt, omdat dat KUTDING amper werkt. Gelukkig had ik al een originele radio gekocht, dus die ga ik dit weekend maar ff monteren.

Ach, er zijn ergere dingen.......

P.S. de compressietest is nog (steeds) niet uitgevoerd. Mijn garagevriend heeft het momenteel erg druk. Ik kan naar de officiële Mazda dealer gaan, maar die rekent daarvoor kosten. De garagevriend niet. En ik gebruik de auto momenteel amper, omdat ik thuiswerk. Kan dus wel ff wachten.

Edited by TCD
  • 2 weeks later...