Jump to content

[Dealer] Van Veen Automobielen Alblasserdam


TCD

Recommended Posts

  • Admin

Chris, ik heb alleen de eerste, middelste en laatste post van dat ellenlange topic gelezen, en het enige wat ik erover kan zeggen is dat jij zelf niet goed opgelet hebt.

Mijn broertje kocht laatst ook een auto waar apk op zou zitten en dat bleek er niet op te zitten, das natuurlijk zonde maar je bent toch zelf verantwoordelijk voor wat je koopt? Kijk die papieren na, vraag verder dan je neus lang is.

Al die kapotte zooi onder de motorkap is natuurlijk ook niet fresh, maar als je over de prijs kan onder handelen via sms, en dan gaat er ook nog zo makkelijk geld af dan zouden bij mij al belletjes gaan rinkelen.

 

Volgens mij had ik het al eerder gezegd dat je over deze auto begon, leermoment!

Link to comment
Share on other sites

Deels eens met jullie opmerkingen, echter......klik

 

De advertentie is een leugen:

 

- geen apk

- geen nap uitdraai

- geen factuur distributieriem ("was 14.000 km geleden vervangen, factuur komt eraan" hoor ik hem nog zeggen)

- koplamp niet in hoogte verstelbaar (boeiend, maar toch)

- geen mistlampen (boeiend, maar toch)

- net interieur.....hmm.....stoel doorgezakt, maar dat wist ik bij de aankoop.

- technisch perfect!!!!! staat vermeld. Nou......IN de motor dus niet. Hoe hij het heeft geflikt, weet ik niet, maar tijdens de proefrit merkte ik bar weinig. Motorisch klonk hij prima. Na een paar dagen ging het echter al mis.

 

True, ik heb té impulsief gehandeld en de auto te snel gekocht. Dit is echter geen reden van die koekwous om mij op deze manier op te lichten. En het is niet de 1e keer dat hij dit doet, heb ik gemerkt. In 2010 werd er al een officiële klacht ingediend toen hij nog onder een andere naam werkte (Autobedrijf Vinkenwaard Alblasserdam). Op het Mazdaforum had iemand ook een negatieve ervaring met hem (ook een - pas achteraf - baggerauto verkocht).

 

In al die jaren, dat ik auto's heb gekocht - en dat zijn er nogal wat - heb ik nooit problemen gehad met APK. Ik heb het kenteken nooit gecheckt via het RDW, aangezien de info van de personen juist bleken te zijn. Na dit debacle weet ik wel beter.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij rijst de vraag waarom je uberhaupt zo'n oud barrel met 200.000+ op de teller koopt.

Dat je 1000 euro uitgeeft aan een s13 en dat gebruik als sleutelhobby, oke, maar aan een daily (was het daarvoor bedoeld ?) zou ik toch echt wel wat meer geld gespendeerd hebben.

Link to comment
Share on other sites

Het is best normaal om een daily te hebben met 200+ duizend op de teller en waar rond de 1500 euro of minder voor betaald is, eigenlijk rijd iedereen die ik ken in zo'n daily. :P

Het zijn juist vaak de S13's/Sleutel/Hobby auto's waar het geld aan gespendeerd word.

 

De daily moet gewoon van A -> B, dus als het een oud barrel is die technisch nog goed is en er een nieuwe APK op zit, prima toch! Hoeft er niet mooi uit te zien. Dan kan de rest van het geld weer in de hobby.

Edited by Ramon
Link to comment
Share on other sites

of het er mooi uitziet is ook niet mijn punt. Een oud barrel heeft over het algemeen vaker technische mankementen. Tuurlijk kun je daar mazzel mee hebben of sommige merken (toyota starlet) gaan lang mee zonder problemen, maar dit soort problemen had je dus in kunnen calculeren.

Als je een daily nodig hebt dan lijkt me dit niet het segment waarin je moet zoeken tenzij je echt niets anders kunt betalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De mijne is afgelopen zaterdag verkocht. Een stemmetje in mij vertelde me dat ik deze auto weg moest doen, al reed hij op zich prima (geen positieve energy).

 

Nu nog alleen een meer stilstaand dan rijdende S13 en een C30 D2 van '11.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...