Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
migske 200sx

intercooler

Recommended Posts

http://www.fullcartuning.com/46764/Mishimoto-Intercooler-Universal-M-Line-Eat-Sleep-Race-Edition.html

http://www.motexperformance-shop.nl/c-1349001/intercoolers/

dit zijn wat intercoolers war ik wel goede verhalen over hoor.

ik heb zelf een apexi intercooler, type weet ik helaas niet

hoop dat je er wat aan heb :D

Zal eens kijken ....

Ik heb ook een apex intercooler maar ben hier niet tevreden van de uitlaat temperatuur is veel te warm ...

Ligt dr maar net aan hoeveel jij wilt betalen.

Die mishimoto is wel cool met die kleur :P haha

je kan ook een water spry kit van un subarau gebruiken, ik heb er 1 liggen,

mijn intercooler werkt wel goed, wat is je inlaat temp dan ?!!

Je hebt toch een behaald resultaat door de afstelling van Steve bij DP. Dat is toch een net resultaat met jou bijbehorende mods? Gewoon zo laten dan.

Als jij aan de buizen voelt onder de kap staat je auto stil en deze dagen is het redelijk warm weer..

Je hebt toch een behaald resultaat door de afstelling van Steve bij DP. Dat is toch een net resultaat met jou bijbehorende mods? Gewoon zo laten dan.

Als jij aan de buizen voelt onder de kap staat je auto stil en deze dagen is het redelijk warm weer..

ja inderdaad da zijn mooie waardes maar mijn lampje van check brand altijd als ik een boost en mijn pfc handcommandor geeft waardes van 180 aan ,

en dit was niet toen ik hem heb laten mappen .

toen was het ook zo warm niet , dus ik denk dat de intercooler niet genoeg coolt en de motor warme lucht krijgt en dan is er kans op detonatie .

daarmee dat ik ook graag had geweten wat de uitlaat temperatuur is van een goede intercooler van een wagen die op 1bar rijdt ..

en waarom ik nog denk dat de intercooler niet goed is omdat mijn schoonbroer 1uur op zolder mag rijden en dan direct de motorkap open en de uitlaat is gewoon koud en bij mij kan je die gewoon niet vastnemen ...

nu maar effe afwachten wat de goede merken zijn in wie goede ervaringen heeft en een beslissing nemen.

grtz

Edited by migske 200sx

Op de buizen gemeten 70 graden en uitlaat53 graden wat heb jij van intercooler en welke motor .

ik heb een SR20DET en een apexi intercooler maa mijn inlaat kant word goed koud :D

wat het mischien kan zijn is dat je intercooler vol met olie en drap zit, heb er vaker van gehoord en gelezen, je kan het schoon maken met schoonmaak azijn.

sla iemand anders een betere manier heeft om het schoon temaken laat het ff weten !!

De mijne is van apex ....weet ni of die hetzelfde zijn ...

Heb zondag alles gedemonteerd om te kuisen met benzine, maar de cooler wat nog zeer schoon geen olie niks te zien ...

Wat bij mij wel het geval is dat de cooler en de buizen in het zwart zijn gespoten ..

zwart trekt warmte aan he!

Inderdaad, en waarschijnlijk is het ook zo dat de lak veel minder warmtewisselende capaciteit heeft dan gewoon kaal aluminium natuurlijk, dus daar zou je je boosdoener wel eens gevonden kunnen hebben denk ik.

Kan het verschil in gemeten temperatuur tussen jou SX en die van je schoonbroer niet ook zitten in het materiaal van de piping? Ik kan me voorstellen dat dunne alu piping sneller weer opwarmt hij stilstand dan wat dikkere rvs piping?

Sign in to follow this  

• Create New...