Jump to content
SXOC.NL Forum

sr20 met te hoge co @ apk

Recommended Posts

• Admin

wat zijn de oorzaken?

ik hoeft geen dingen over vacuumslangetjes loshalen enzo, ik wil dat ie gewoon zijn co haalt zoals het hoort.

lambda stuk? cat stuk? luchtfilter verstopt? kutbougies?

trek een luchtslangetje los!

Was de moto op temperatuur? Heb je eens goed doorgetrokken met de bak? Vroeger bij een keurmeester eens meegekeken. Als de co niet goed was ging ie een paar keer toerenjagen et voila, co ok.

En hoe rijdt ie normaal? Rijk rijden vernaggelt ook je co.

• Admin

de motor moet op temperatuur zijn voor co meting anders is ie ongeldig, ik rij er zelf niet mee maar de eigenaar houdt wel van eens lekker doorrijden op zijn tijd.

• Admin

ja ik had al gedacht aan schoonmaken idd maar zoals het filmpje al aangeeft is het demonteren kutwerk, dus als het niet hoeft hoeft het niet :)

Thinner in de benzinetank gooien??! Dat lijkt me ook niet gezond.

Ik had ook last van te hoog co tijdens apk

Zoals eerder vermeld;

-goede kat

-warme motor (dat was bij mij de reden dat ie er ineens wel door kwam)

-lambda

-misschien te rijk of te arm stationair, heeft sr20det misschien gasklepstand transmitter? (edit: tps a la s13)

-luchtfilterhuis / luchtfilter

Edited by JourneY
  • Admin

Gisteren even verder gekeken, de bougies zagen eruit of ze er al een jaar of wat te lang inzaten, het porselein was helemaal bruin aangeslagen.

bobine van de eerste cilinder was helemaal zwart en verbranden aanslag erop, dus eerst maar eens nieuwe bougies erin en die bobine checken.

Thinner, zoals het filmpje ook zegt.

Ik heb het er 2 jaar geleden ingegooid en heb geen bijwerkingen gehad hoor.

Had daarvoor een P0420...catalist efficiency too low die na ongeveer 50 km wegging en sindsdien niet meer is teruggekomen.

• Admin

maar ik ga echt iemand zijn sr20 niet op thinner laten draaien hoor.. in amerika he daar draait alles nog op een carburateur, daar kun je wel thinner inmikken ja..

Misschien lost aangekoekte meuk in je benzinetank en leidingen dan wel op, of laat het los, met meer gevolgen van dien. Ik zou het bij mijn s13 in ieder geval niet proberen :) Al nieuwe bougies Eric?

• Create New...