Jump to content

Ervaring TKJ Motorsports / JDMports


Sonny

Recommended Posts

Aangezien de opzet nu toch al is gemaakt, kan ik maar beter mijn verhaal/ervaring ook hier posten.

Niet zeker wetende ofdat ik het verhaal kort kan houden, zal ik iig mijn best doen.

Zoals jullie inmiddels weten is de R32 een tijdje geleden weggegaan, deze staat sinds December bij JDMports te Holten.

Ik werd omstreeks die periode door Thomas benaderd met de vraag ofdat ik mijn Skyline bij hem wilde stallen zodat hij hem te koop kon aanbieden (Phsysix weet waar ik het over heb) dit zodat hij van de verkoop kon ook wat kon verdienen.

Eigenlijk vrijwel direct heb ik hem hiervoor bedankt, aangezien Holten ver rijden is ik en ik dus niet de auto in de buurt heb, en vooral ook omdat de Skyline mijn dagelijkse wagen was.

Dus legde dat ook uit, waarop mij werd gevraagd wat voor andere auto ik naar opzoek was, dus een 3 tal verschillende wagens opgenoemd en toevalliger wijs had ie er 2 van de genoemde staan.

Vervolgens afgespraken gemaakt m.b.t. een eventuele ruiling en zoals jullie inmiddels hebben gemerkt heb ik het voor elkaar gekregen om voor een erg leuk bedrag bij te betalen de S15 kon overnemen, echter toen ik EN de S15 zag staan, wist ik meteen dat dit de oude van Henk van de Bunte was, EN aangezien ik de Silvia een tijdje heb gevolgd en zeer bekend ben met wat er allemaal mee is gebeurd en is gedaan.

Zoals een aantal van jullie weten, heeft de Silvia vorig jaar door de laatste verkoper op marktplaats gestaan en het geval was dat: het motorblok in puin lag, deze liep nog op 3 poten, voorscherm rechts was kapot en de voorbumper lag in puin.

Die laatste 2 waren niet zozeer mijn issue, maar het motorblok wilde ik niet aan beginnen en heb ik Thomas meerdere keren per sms (1e 3x reageerde die niet) gevraagd te verduidelijken ofdat er een nieuw motorblok in zat of niet ( het verhaal ging toen namelijk rond, dat de vorige eigenaar het onderblok in Rotterdam had laten vervangen).

Pas bij de 4e keer reageerde die met: "Ik heb het nagekeken en het blok ziet er goed uit, deze is idd vervangen".

 

Dus ik was zo blij als een kind, en uiteindelijk het bericht gekregen dat ze klaar was om opgehaald te worden, dit was op een zaterdag dat ik haar ging ophalen.

Om toch een beetje zekerheid te hebben, heb ik die zaterdag Peter de Beus meegenomen om het blok nog eens na te lopen, welke concludeerde dat het blok aardig nat was en vroeg direct aan Thomas waar al die olie vandaan kwam, waarop geantwoord werd dat de Relocationkit niet lekker vast heeft gezeten en daardoor wat natte plekken olie op het blok had veroorzaakt.

Dus verder klonk ze prima en liep lekker, dus auto meegenomen.

 

Nu had ik in de week dat ik het bericht van ophalen heb gekregen direct de jongens van DBM opgebeld en gevraagd om toch voor de zekerheid een afspraak te maken omdat ik toch een knagend gevoel in mn achterhoofd had, deze afspraak was gezet direct op de maandag nadat ik de Silvia mocht ophalen.

Het volgende kwam naar voren:

 

- 4 olie lekkages (waaronder Relocationkit en turbo)

- Cillinderwanden zwaar beschadigt (blok was dus niet vervangen, dit werd achteraf ook duidelijker want de krukas lagers waren wel gedaan dus dat was het enige dat aan het blok was vernieuwd)

- Verder waren alle sensoren van de nieuwe S14 bak niet aangesloten, dit was in een Tyrap gewikkeld onder de auto en dus niet aangesloten.

- Er zaten bougies in die in het blok van een Corvette horen

- Verder waren de coilpacks losgeweest en onbehoorlijk terug gelegd

- Ruitenvloeistof tank bleek te missen

 

Dus op deze maandag na de controle intern en extern van de auto, geluisterd te hebben naar de conclusie die Jeroen en Maarten trokken was dat ik in het kort zwaar in de maling was genomen (Goh….you think!!!).

Hierop volgend heb ik meteen contact gezocht met Thomas en uitgelegd welke conclusie er was getrokken na deze controle en wat we allemaal waren tegengekomen.

Aangezien ik niet zwaar technisch onderlegd ben met auto motoren heb ik de telefoon overgedragen aan Maarten welke min of meer pist off reageerde op Thomas met alles wat hij was tegengekomen en dat je als garage zijnde zo een auto niet mag laten vetrekken en al helemaal niet met net een APK gezien een aantal zaken die zeker niet correct waren!!!!!.

Hierop volgend stuurde Thomas mij later een SMS met de zin: Sorry dat het allemaal zo is gelopen en ik baal hier ook van, ik zal je op alle manieren helpen en je tegemoet komen als je me wilt beloven dat je geen slechte naam voor mij maakt.

Dus met het geduld dat ik heb, heb ik Thomas duidelijk uitgelegd wat mijn wensen waren en dat hij zich aan de afspraak moet houden en mij alsnog een nieuw blok moest inbouwen.

Dit was allemaal geen probleem, totdat we qua tijd wat verder waren, toen ik opens het bericht van Thomas kreeg hoe we dit gingen doen qua financien.

Langer verhaal korter, dit ging helemaal de verkeerde kant op omdat hij zich voor de zoveelste keer wederom niet aan zijn afspraak ging houden en ik op dat moment in alle staten was.

Het is dat mijn vriendin me tegenhield, want op dat moment stond ik op t punt om naar Holten te rijden om eens een persoonlijke uitleg te vragen (dat is dus het punt dat je mijn geduld heb vebruikt en ik dan wel naar jou toe kom), maar dat niet gedaan omdat mijn vriendin een beetje bang werd van me.

Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met Thomas zijn niet reallistiche voorwaarden en moest ik zelf ook maar een deel afleggen voor een nieuw motorblok.

Dit zou een kleine 3 weken duren, wat vervolgens 2 maanden werd qua blijkelijk omdat ie gek werd van mijn gestalk en dus niet de moeite nam zich aan zijn afspraak te houden en maar gewoon alle tijd ervoor te nemen.

Bleek namelijk dat ie opgegeven moment een nieuwe koppakking er tussen had gedaan en dat het blok aan alle kanten lekte, bleek dat het een verkeerde koppaking was dus cillinderkop moest er weer af.

Vertel mij?? Hoe kun je in godsnaam een verkeerde koppakking installeren?

Dat was dus oa een factor waardoor alles werd uitgesteld.

Oja en die bougies, daar had ik voor aangegeven dat ie die troep eruit moest halen en dat ik daar fatsoenlijke bougies voor terug wilde aangezien er bougies inzaten die er niet in hoorde.

Daar moest ik ook apart voor betalen want hij vond dat die de auto werkend had afgeleverd.

 

Gezien er nieuwe olie in moest, heb ik daar ook apart voor moeten betalen en zo gaan we nog een heel lijstje af.

Uiteindelijke kostenplaatje voor mij kwam boven de 1K uit, waarvan hij vond dat ie recht had op dat geld, want in zijn ogen had die de auto afgeleverd zonder garantie en kon ik daar dus geen aanspraak op maken.

Nou ik weet niet hoevaak ik tegen hem heb gezegd dat dit geen garantie was, maar puur het oplossen van zijn eigen shit omdat ie zich niet aan zijn afspraken had gehouden, maar dat kwam/komt er bij Thomas niet in.

Auto is paar weken geleden door heb afgeleverd, met een:

 

- Cardan as die bij de bak ergens lichtjes aantikt.

- Krukas keerring die lekt ( motor is dus weer smering )

- Compressietest die bij DBM veel lager uitviel als de foto's die Thomas mij had doorgestuurd.

- Een kapot gemaakte versnellingshoes (voor passend maken van 6 naar 5 bak)

- Nog steeds geen Ruitenvloeistof tank die beloofd was te installleren. (heb ik overigens nog steeds niks van gehoord)

- Een slecht lopende motor (uiteindelijk onstekking en turbo door Jeroen laten afstellen bij DBM)

 

Bovenstaande is nog een lang verhaal kort beste mensen, er zijn zoveel meer dingen gebeurd en veroorzaakt door Thomas.

Alles hierboven geschreven ben ik persoonlijk van mening dat het niet de goede naam van JDMports mag verkrachten, aangezien Thomas onder die naam werkt(e).

Ik heb hier met Maarten van JDMports over gesproken en ook heel duidelijk aangegeven wat er allemaal is gebeurd en is besproken en hoe er in Holten wordt gewerkt.

Nu weet ik wel dat Thomas voor zichzelf gaat beginnen en dat zijn zaak TKJ motorsports gaat heten.

Zelf zal ik iedereen in elke zin afraden om in elke zin engzins met de gast zaken te doen, want het is echt een eerste klas prutser die denkt een hoop te weten, maar gewoon een amateur monteur is, die er serieus de kantjes er vanaf loopt en in elke zin zijn afspraken niet nakomt.

Ik verbaasde mij dat toen hij aangaf dat ie voor zichzelf ging beginnen onder een eigen "nieuwe" naam, hij zijn zaak niet opende bij collega's van hetzelfde caliber klasse te Losser.

 

Ik hoop dat beginnende bestuurders of mensen die vanaf hier een nieuwe wagen willen kopen wat aan mijn verhaal hebben.

Het is zonde om van je hobby zoveel geld te moeten steken in reparaties e.d. en je auto vervolgens tijden lang stil hebt staan.

 

Groetjes Sonny

Edited by Sonny
Link to comment
Share on other sites

Niet zeker wetende ofdat ik het verhaal kort kan houden, zal ik iig mijn best doen.

Dat is niet gelukt, maar het is ook wel echt een gebed zonder eind zeg!blink.gif

 

Loopt de auto nou weer naar behoren of is het nog steeds schade oplossen?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet gelukt, maar het is ook wel echt een gebed zonder eind zeg!blink.gif

 

Loopt de auto nou weer naar behoren of is het nog steeds schade oplossen?

 

Hihi ja echt he !!!

Volgende week ga ik weer naar DBM om de puntjes op de i te zetten, als dit gedaan is dan is de Silvia 100% klaar en goed om echt te gaan beginnen.

Bedoeling is om na dit een nieuwe kit te gaan aanschaffen, daarna compleet opnieuw te laten spuiten en daarna rims.

Link to comment
Share on other sites

toen ik mijn s14a ontvangen had moest die gast in holten ook dingen opsturen van maarten en heeft toen ook een hoop rommel opgestuurd waar maarten dan weer achteraan moest.

Edited by koen
Link to comment
Share on other sites

toen ik mijn s14a ontvangen had moest die gast in holten ook dingen opsturen van maarten en heeft toen ook een hoop rommel opgestuurd waar maarten dan weer achteraan moest.

Door mijn verhaal te posten, zijn er veel zaken naar voren gekomen, die mensen in de eerste instantie voor zich hielden omdat het niet relevant was (dachten ze).

Heb zoveel meer zaken nu gehoord omtrent slechte afhandelingen van deze jongen, en het gekke en het meest irritante (frustrerende) is dat ie het zelf allemaal normaal lijkt te vinden.

Heb zo vaak een discussie met deze jongen gevoerd, maar het is lullen tegen een muur wat je doet, want aankomen bij em doet het het niet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik zal hier nog even op reageren. Over de gang van zaken met de S15 weet ik persoonlijk helaas niet veel. Ik heb alleen het verhaal gehoord van beide kanten en ik vind dat beide partijen wel een punt hebben, maar daar zal ik verder niet op in gaan.

 

Om wat meer duidelijkheid te geven hoe het precies zit:

 

Ik ben een paar jaar geleden in contact gekomen met thomas gezien ik wel aardig kan sleutelen, maar motorisch werk niet mijn ding is. Hij repareerde vanaf nu al mijn auto's met motorschade. Zelf had hij ook altijd al 1 of 2 importwagens en begon er zelf ook in te handelen. Er kwamen steeds meer auto's en we hebben besloten samen een garage te huren in Holten. Hij runde deze onder mij naam en ik bleef wonende in Den Helder. Contact is 90% telefonisch. Hij heeft een aantal van zijn autos's verkocht onder mijn naam, de meeste van deze auto's heb ik persoonlijk helemaal nooit gezien, zoals de S15.

 

Zoals met zaken wel vaker gaat is vriendschap lastig te waarborgen en geld veroorzaakt meningsverschillen. Inmiddels heb ik me uitgekocht uit het huurcontract en is hij onder zijn eigen naam verder gegaan TKJmotorsports.

 

Onze samenwerking is inmiddels zo goed als gestopt. Er staan nog 2 auto's van mij welke ik ook aan het terughalen ben. Ik zal de adreslocatie holten van mijn website afhalen en vanaf nu weer volledig zelfstandig te werk gaan vanuit Den Helder.

Link to comment
Share on other sites

Zal hier ook maar meteen op reageren.

 

Vindt het antwoord dat je plaats redelijk kortzichtig Maarten, we hebben elkaar nu tot 2 maal toe gesproken, en heb ik je exact uitgelegd wat er allemaal speelde en wat er gaande was.

Dat je aangeeft dat je twee kanten hebt aangehoord en vindt dat beide kanten een punt hebben, blijkt dat je niet alles goed hebt kunnen plaatsen.

Wil hier trouwens best nog eens samen onder het mom van een kop koffie je uitgebreid uitleggen hoe de vork in steel steekt.

Daarbij zijn praktisch (zeg 90%) alle afspraken tussen Thomas en mijzelf per Whatsapp gegaan en laat het nu het geval zijn dat Apple zo slim is geweest dat je zulke persoonlijke gesprekken naar je mail kunt sturen.

Dit zou ik dus best mee willen nemen om jezelf dat eens door te laten lezen.

 

Ik ga mensen niet aandwingen om niet naar TKJ te gaan, het enige dat ik kan doen is mensen mijn persoonlijke ervaring aan te reiken om ze te laten zien ''welke scenario's'' zich daar kunt voordoen.

u blijkt dat door mijn verhaal meerdere mensen hun mond ook opendeden en het dus quablijkelijk niet aan mij lag, want er was een moment dat ik echt aan mezelf begon te twijfelen.

Het blijkt dus Maarten dat er zich daar zaken afspelen die niet jofel/zuiver dan wel door de beugel kunnen. jij geeft aan dat ie motorisch best kan sleutelen.

Nou ik kan je vertellen Maarten, het is een prutser!! het is een amateur 1e klas, die op alle fronten de kantjes eraf loopt, daarvoor geld weet en nog durft te vragen voor de 99% rommel die er wordt afgeleverd.

Er is mij een goede dan wel nette auto beloofd waar ik zeker trots op mocht zijn.

Nu wil ik niet heel bijdehand zijn, maar ik heb de Silvia nu 5 maanden, waarvan ze voor reparaties in totaal 2 a 3 maanden is weggeweest en ik bijna 4000 euro kwijt ben aan achterstallig onderhoud en slechte aflevering van het ''nieuwe blok'' dat hij erin heeft gezet.

Dus van de ''2'' maanden dat ik er daadwerkelijk in rijd ben ik per maand ook 2000 euro kwijt geweest, omdat alles versleten,kapot of veroest was.

 

Afgelopen week heb ik Thomas ''ondanks mijn frustratie naar hem toe'' een zeer nette en formele e-mail gestuurd, dat de paar honderd euro die hij afgezien van de aanbetaling voor de motorswap nog van mij kreeg niet meer ging krijgen van mij, aangezien hij niet zijn afspraak is nagekomen door een goede auto af te leveren zoals mij dat was beloofd.

Want ook na de motorswap moesten lekkages wederom worden verholpen door DBM Engineering.

Waarop ik de reactie kreeg dat ie het heel vervelend vond dat alles wat ik had opgenoemd er ook WEER bij moest komen.

Maar hij vond dat ie zich aan de afspraken had gehouden en vond ie dus dat ik het geld naar hem moest overmaken, binnen 10 dagen data!!!! anders zou hij juridische stappen ondernemen.

Nou ik heb nog een bericht op mijn telefoon staan, waarop die aangaf spijt te hebben dat hij toch wel erg nalatig is geweest in het afleveren van de Silvia, maar later vond ie het toch nodig om mij daar honderden euro´s voor te laten betalen.

 

Wat ik overigens ook typerend vind is dat ik na de conclusie van DBM jou heb gesproken en jou heb gevraagd wat het motorblok dat van jou is en dat in Holten stond moest kosten.

Daar had jij geen weet van, dat moest Thomas allemaal regelen.

Ik heb een paar honderd euro moeten betalen voor dat motorblok, omdat Thomas aangaf dat met jou te hebben besproken, toen ik jou van de week aan de lijn had gaf jij nog aan dat Thomas dat nooit dat volledige bedrag aan jou heeft betaald omdat hij met jou een minder bedrag heeft afgesproken, krijg ik dat meer bedrag dan terug?

En in het bovenstaande gedeelte schrijf je (net zoals op het Skylineforum) dat je zaken hebt afgerond met hem en je alleen nog 2 Evo's daar weg moet halen.

Maar toen ik je van de week aan de lijn had, gaf je me heel specifiek aan dat je nog steeds zaken met hem zult doen achter de schermen, wees daar dan ook eerlijk over.

Want in je bericht geef je mensen het idee dat je volledig alle banden met hem doorgesneden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...