Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Larsz

Te luide uitlaat

Recommended Posts

Hoi,

Simpel gezegd komt het hier op neer, gisteravond bij een erg grote politie controle op het Transferium in Leiden, is mijn kenteken bewijs in beslag genomen. Dit omdat mijn uitlaat een mooie 106 dB produceerde tegenover de toegestane 96 dB. Gelukkig bleven de boetes uit, maar moet wel voor een herkeuring..

Nu wil ik geen heel nieuwe pijp aanschaffen, maar is een demper er tussen lassen geen idee? En misschien een race-kat of zoiets dergelijks? Want ik rijd nu nog met een katvv, en wil eigenlijk dat probleem ook verhelpen..

Any idea's?

Welke cat-back heb je? Is het er een met of zonder tussendemper in het voorste gedeelte van je cat-back?

een echte race kat zal niet voldoende zijn, die zijn te klein, een flinke ovale zal meer helpen, maar dan nog zul je er maar 6 tot 8 Db afhalen schat ik (van het formaat cat), dus dan zul je al een flink langere moeten plaatsen.

Maar hoezo mag je 96 Db hebben ? lijkt me nog erg veel, officieel moet je ergens onder de 90 zitten.

Lelijk laatst werd mij verteld(RDW) dat als je daarvoor je herkeuring krijgt, is het niet alleen voor je uitlaat.

Maar gehele keuring waarbij ze alles controleren.

Ik rij nu met een Japspeed catback. Geen demper what so ever. En met een katvervanger, dus gewoon een lege pijp..

Ik heb de originele kat hier nog liggen, maar dat dempt niet genoeg kan ik je al vertellen. Dus eigenlijk ben ik opzoek naar een totaal oplossing, een APK proef high flow katvervanger en een manier om de pijp stiller te maken.

En het verhaal over 95 dB, geimporteerde auto's mogen 95 dB produceren tegenover 92 dB voor origineel nederlandse auto's.

Momenteel zit ik met financien erg krap, en ik moet binnen 28 dagen de herkeuring gedaan hebben. Ik zat zelf al naar een HKS Silent High Power te kijken voor later.. (ik ga er niet meer mee rijden ook al heb ik mijn kenteken terug, gaat in de stalling).

Maar wat is voor de herkeuring een goede optie, standaard uitlaat ergens vandaan halen, of zoals ze op internet soms roepen een simons demper er tussen zetten met de standaard kat"?

en waar heb je dat verhaal gehoord ? de meeste auto's (en ook de s13/s14) zitten rond de 85 Db af fabriek, waar je 2 Db vanaf mocht wijken. Dat van die 92 Db heb ik nooit eerder gelezen hier.

Blijft toch maar een wazig verhaal dat hele Db gebeuren <_<

Ik vroeg het gister gelijk aan die RDW man, hij vertelde mij dat ik, omdat het een import auto was en dus geen dB gegevens beschikbaar zijn, 95 dB mag produceren.

nou bungs kun je los kopen en gaatjes boren redt iedereen dunkt me. Stuk goedkoper dan dempers lassen en weet ik wat je allemaal van plan was.

Effe de diameter van dat uitlaatgat opmeten en dan op ebay bung zoeken, of zo een vlinderklepding, schijnt ook goed te werken. Kost ook maar een paar tientjes en een ochtend bloed zweet en tranen.

Dat zou genoeg dus genoeg kunnen zijn om de dB dusdanig te dempen (icm de kat) ? En weet je of er een goed alternatief is voor een APK proof high flow kat is ofzo? Zodat ik niks meer hoef te verwisselen met APK keuringen, maar er wel doorheen kom met co metingen?

Alvast bedankt

Je hebt die van mij nog gehoord met bung gisteravond? Of beter gezegd NIET gehoord? Tis echt een wereld van verschil. En qua vermogen merk je het echt niet hoor. Of je moet echt gaan lopen planken.

Bij mij loopt ie lekkerder met bung dan zonder vind ik.

En voor de apk gewoon je kat die je nog heb ertussen voor je co metingen. Daarna weer open pijp.

een bung werkt inderdaad prima, een vlinderklep not so much. Het haalt hooguit de dreun/resonantie eruit, maar veel Db zal het niet uitmaken.

Sign in to follow this  

• Create New...