Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
KX250

S14a afstandsbediening voor deur vergrendeling

Recommended Posts

Ik ben afgelopen weekend naar de Nissan dealer geweest om afstandsbedieningen te halen voor mn S14a.

De medewerker daar vertelde mij dat dit er later ingebouwd was en niet origineel is en dat hij me niet kon helpen.

Hij heeft niet naar de auto gekeken alleen gegevens opgezocht van het type.

Ik heb er nu geen afstandsbediening bij maar de vorige eigenaar vertelde mij dat hij ze wel heeft gehad maar dat ze kapot waren gegaan.

Ik kan haast niet geloven dat het niet origineel is, mn pa zn John Deere (groene Nissan Almera 2.0 diesel zonder turbo) heeft het zelfs en die is ook van 1999.

Hoe kan ik nu van die afstandbedieningen bij de auto krijgen zonder een heel nieuw systeem in te bouwen?

ik heb nog een bak vol met sleutels enzo van sloopauto's ik kan wel kijken of daar nog wat tussenzit wat oem nissan is.

Deze instructies gelden alleen voor NATS 2, die te vinden is in de S14a dus niet S14.

Zo mannen probleem is opgelost.

Vanmiddag de Nissan dealer gebeld en die hebben mij een mooi papier door gefaxt hoe ik zelf de afstandbediening opnieuw kan inleren.

Gaat als volgt voor als iemand anders dit probleem ook een keer krijgt;

- met de master afstandbediening rode knop +- 10 sec indrukken totdat ledje niet meer knippert

- vervolgens gaat de auto van slot af en zet je het contact op stand 2

- druk op de rode knop van de master handzender totdat Led ophoudt met knipperen

- druk 2 sec op de rode knop van de master handzender

- druk beide knoppen van de te progameren handzender gelijktijdig in gedurende 10 sec totdat de handzender Led stopt met knipperen

- druk op de rode knop van de Master handzender om het progameren af te sluiten.

Gr Naas

Als je géén master hebt, dan zou je toch naar de dealer moeten gaan denk ik? Misschien dat hij het met de consult kan programmeren?

Bron: http://forums.sxoc.nl/index.php?showtopic=42700

Edited by CHiNo4ReaL

In dat topic lees ik een paar keer iets over een dealer dat wel wil doen in Heerhugowaard.

Kent er iemand hier ook een Nissan dealer die wel een beetje mee werkt in de buurt van Eindhoven?

Heerhugowaard is best een eind voor mij...

ik heb net even snel gekeken en wat ik had liggen wat allemaal aftermarket dingen.

maar als NATS NATS is dan kun je er ook een van een primera nemen dunkt me.

Dat lijkt mij ook als die dealer maar mee wil werken.

Ik zal volgend weekend nog eens wat meer dealers afgaan, ik weiger te geloven dat ze het niet kunnen!

Ik ben hier nog eens mee bezig geweest en heb wat afstandsbedieningen om mee te testen.

Ik heb het een en ander gevonden over hoe ik ze op de auto in moet programmeren.

Als het klopt wat ik heb gelezen gaat dat als volgt:

1. Ga in de auto zitten en doe de deur aan de bestuurders kant op slot zodat alle deuren vergrendeld worden.

2. Steek de sleutel 6x in het contactslot binnen 10 seconden (gevaren licht moet dan twee maal oplichten).

3. Stop de sleutel dan in het contact slot en draai deze op stand Acc (alle aanwezige sleutels zijn nu gewist).

4. Druk op de vergrendel knop op de afstandsbediening (gevaren licht moet weer twee maal oplichten) om hem aan te melden.

5. Om nog een afstandsbediening toe te voegen haal je de deur aan de bestuurders kant van het slot af en doe je deze weer op slot anders ga naar stap 7.

6. Druk op de vergrendel knop van de volgende afstandsbediening, herhaal deze 2 stappen tot je al je afstandsbedieningen (maximaal 4) hebt aangemeld.

7. Haal de sleutel uit het contact en de deur van het slot om de procedure te voltooien.

Dat is in ieder geval hoe de procedure bij mij nu duidelijk is na deze een aantal keer op verschillende plekken op het internet gevonden te hebben.

Ik loop echter bij mijn SX al vrij snel vast want de gevaren lichten gaan nooit knipperen bij stap 2.

Nou zal dat wel zijn omdat ik iets verkeerd doe.

Misschien dat iemand hier ook bekend is met deze procedure en mij kan wijzen op wat ik verkeerd doe?

Hmm net wou ik weggaan met de SX en mijn originele NATS handzender werkte niet meer, tenminste het alarm en slot ging er niet meer af. Lampjes branden wel!

Om de hoek waar de auto stond is een Nissan dealer, dus na overleg heb ik de SX al rijdend met het alarm in werking ernaar toe gereden en daar achtergelaten. Ze gaan er van de week naar kijken!

En gelukkig kon ik thuis een andere auto meenemen dus ik wacht het even af :)

Ik denk dat de handzender gewoon opnieuw ingeprogrammeerd moet worden.. ik heb de bovenstaande stappen niet meer geprobeerd, laat ik maar aan de dealer over!

Mijn probleem is opgelost :P

Ik vond net op SXOC.com een korte handleiding hoe een al ingeprogrammeerde handzender opnieuw gesynchroniseerd moet worden.

Dus maar even naar de dealer gereden omdat de SX daar nog stond, even geprobeerd en het werkte ook nog!

Kon de auto gelijk weer meenemen, ze hadden er zelf nog niet naar gekeken door drukte dus gelukkig nog geen kosten gemaakt :rolleyes:

Voor als mensen in de toekomst hetzelfde probleem hebben, dat de auto zomaar niet meer op de handzender reageert, of na het vervangen van de batterij in de handzender.

Volg dan de volgende stappen: (Dit gaat om een NATS2 systeem, met deze handzender: http://img442.imageshack.us/img442/5843/afstandsbedieningme2.jpg)

1) Press the red and blue button of the keyfob together until the keyfob LED stops flashing.

2) Release the buttons.

3) The keyfob LED should stay ON.

4) Press the red button for 1 second.

Edited by CHiNo4ReaL