Jump to content
SXOC.NL Forum
Kenji

Kenji

Recommended Posts

Netjes mooi ding man! Motoruim zit nog best vol als je het zo bekijkt :) Het is maar een "klein" blokje toch?

Het lijkt vol, maar er is een hoop ruimte. De 13B-REW motor heeft standaard een hoop plastic kappen/luchtgeleiders.

Er is voldoende ruimte voor een 2JZ.

turp_0303_06_z%20jdm_power%202jz_rx7.jpg

En ik heb inmiddels alweer wat mooie spulletjes ervoor klaarliggen.

Stock kouki veerspootbrug (vanaf 1999 had de FD deze standaard)

IMAG7536.jpg

IMAG7538.jpg

Lak ervan was nogal beschadigd, dus m'n vriendin een custom kleurtje laten mengen, en ik de boel overspuiten:

IMG_0001-1.jpg

IMG_0006-1.jpg

Tevens een setje R-Magic intercooler pipes besteld:

IMAG7548-1.jpg

En een Momo Millennium EVO stuurwieltje:

IMAG7535.jpg

De stuurnaaf en snapoff naaf zijn ook onderweg, alsmede crystal front bumper lights.

Auto is afgelopen vrijdag RDW goedgekeurd, dus ik hoop dat ik hem met een week of 2 op kan halen.

Edited by Kenji

Nice! Maar is het verbruik van een Wankel niet wat hoog met hedendaagse prijzen?

Ik denk niet dattie veel duurder zal rijden dan m'n ex-auto. Die deed als daily ook 65 liter per week aan woon/werk verkeer.

hehe,inderdaad.

Gelijk al mooie upgrade's (Y).

Die kleur lijkt trouwens veel op de wel bekende Electric orange van de Focus st.

Daar zit geen goldflake doorheen.

M'n vriendin is begonnen met de oranje kleur van Lamborghini, en heeft daar wat aanpassingen aan gedaan. Erg vet kleurtje in het echt.

Vandaag de snapoff naaf en HKB stuurnaaf binnengekregen, dus die kan er ook in zodra ik de auto heb.

Afgelopen vrijdag naar RDW geweest, goedgekeurd (tevens 18:2 plaatjes legaal), en nu dus wachten tot het RDW de kentekenbewijzen heeft uitgeprint..... Hopelijk eind volgende week de auto klaar.

De wagen staat nu bij RX7 Service Nederland voor een grote beurt. Dan is dat ook allemaal weer fris en fruitig :)

Misschien dat dat ooit nog eens gaat gebeuren.

Eerst maar eens lekker rijden, dingen eraan doen wat ik al heb liggen. Bride bestuurdersstoel erin, wat audio, dat soort dingetjes.

Ik heb de wagen nu inmiddels een weekje staan, en het rijdt super.

Ook al wat kleine dingetjes veranderd: IC buizen vervangen, veerpootbrug geplaatst, metertjes geplaatst, bumperlichten verwisseld.

IMAG7568.jpg

IMAG7569.jpg

IMAG7572.jpg

IMAG7573.jpg

IMAG7574.jpg

IMAG7575.jpg

stukje omlaag (joehoe :P ) kenji en hij is zo goed als af! Velgen staan er erg goed onder, had ik niet verwacht eigenlijk!