Jump to content
SXOC.NL Forum
Eric

S14 FAQ

Recommended Posts

same over here, post hier alle s14(a) wetenswaardigheden, ik zal er een aardig geheel van proberen te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit topic staan een hele berg links (install guides, informatieve links en shops), zelf heb ik voornamelijk voor de s14 links geplaatst, maar er staan nog talloze andere usefull links.

http://www.sxoc.nl/forum/index.php?showtop...1&hl=showthread

 

Hier kun uitrekenen hoeveel mm de nieuwe velgen zullen uitsteken ten opzichte van de standaard velgen. De standaard waarde voor offset staat in de tech manual (voor een s14 is het 16x6.5, ET40)

http://toy4two.home.mindspring.com/offset.html

 

http://www.thedreamfactory.demon.nl/autowoordenboek/

http://auto.howstuffworks.com/

http://roman.nissan200sx.org/200sx_brakes/index.html

http://www.nicely.dabsol.co.uk/mods.html

 

 

Edited by Quorton

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest southslider

.

Edited by southslider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn veel mensen die zich afvragen waarom, maar: Carbon Cannister verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ecu numbers:

 

Found this, you may find this helpful as well,

 

for sr and ca ecu's. was really bored

 

23710-50F15 RS13 jan '94 ~ aug '96 sr20det, automatic.

 

23710 69F10 s14 silvia, oct '93 ~ feb '95 sr20det, automatic.

 

23710-50F00 rs13 jan'91 ~ jan'94 sr20det 5spd

s13 jan'91 ~ oct'93 sr20det 5spd

 

23710 50F10 rs13 jan'91 ~ jan'94 sr20det, automatic

s13 jan'91 ~ oct'93 sr20det, automatic

 

 

 

23710 50F05 rs13 jan'94 ~ aug'96 sr20det 5spd

 

2371M-50F00 rs13 jan'91 ~ jan'94 sr20det 5spd

s13 jan'91 ~ oct'93 sr20det 5spd

 

 

23710-80F00 s14 jun'96 ~ dec'98 sr20det 5spd

 

24011-52F62 rs13 jan'91~jan'94 hatchback, 5speed harness assembly

 

23710-60F07 rs13 may'97 ~ dec'98 sr20det 5spd.

 

 

23710-36F11 s13 may'88 ~ jan'91 ca18det automatic

 

23710 69F00 s14 oct'93~feb'95 sr20det 5spd

 

23710-36F00 s13 may'88~jan'91 ca18det 5spd

 

23719-60F16 rs13 aug'96 ~ may'97 sr20det automatic

 

23710 6OF06 rs13 aug'96 ~ may'97 sr20det 5spd

 

23710-69F11 s14 feb'95 ~ jun'96 sr20det automatic

 

24012-80F05 harness from jun'96 & up s14 k's with sr20det, automatic, abs; optional boost gauge, television, rear wiper, with or w/o hicas.

 

23710-60F16 aug'93~may'97 rs13 sr20det automatic

 

50F = RS13 94-96

60F = RS13 97-98

69F = S14 93-95

80F = S14 96-98

 

Kouki ECU have the NA sticker and zenki ECUs have the WC

 

Het is gewoon een copy/paste vanaf internet, ik zal dit later eens nakijken op de ecu's die ik heb liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat er nog steeds een hoop onduidelijkheden zijn over het inbouwen van een radio in een s14(a) heb ik vandaag maar ff een how-to gemaakt.

 

belangrijk is dat je niet gaat lopen zagen in je dashbord want dat is nergens voor nodig, een sx is zo gebouwd dat je geen slede nodig hebt van je radio.

 

je begint met het openmaken van je dashbord.

 

je hebt dus dit beeld:

Foto-7JZGCML7.jpg

bij de rode pijltjes zet je je vingers onder en trek je het bovenste stukje dash naar je toe en zo komt hij dan los.

Foto-YHTDCAZF.jpg

niet te fanatiek eraf trekken want de schakelaars zitten nog vast met de groen omcirkelde stekkers

als je die eruit hebt dan heb je dit beeld

Foto-7F34H4PR.jpg

nou zijn er totaal 5 schroefjes die je los moet draaien.

bij de rode puntjes:

Foto-FFVP8G8S.jpg

Foto-QKQPGRPO.jpg

en er zit er 1 onder je asbak (deze heb ik helaas niet op foto gezet)

als je die schroefjes dan los hebt kun je het hele gedeelte naar je toe trekken.

dan heb je dit beeld

Foto-TSPDJFBR.jpg

het frame wat aan je dashbord vast zit heeft gaatjes aan beide zijkanten.

hier op de foto heb ik aan 1 kant de gaatjes omcirkelt.

Foto-OCZ6TSEC.jpg

bij vrijwel alle auto radio's zitten van die gaatjes aan de zijkant en bij bijna elke nieuwe radio zitten ook van die schroefjes.

anders moet je die van te voren even kopen.

dan heb je ook een verloop stekker nodig van Nissan naar Iso en die ziet er zo uit

Foto-SFIY4VH4.jpg

daar zit een los zwart draadje aan met een oogje, die is het makkelijkst te monteren aan 1 van de vier boutjes waar je pook mee vast zit.

wanneer je dat gedaan hebt is het een kweste van de plugjes in elkaar klikken en in omgekeerde volgorde weer terug bouwen.

hier heb ik enkelt het radio paneel weer terug gebouwd.

Foto-WMPBE6SD.jpg

 

ik hoop dat jullie er wat aan hebben en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust

Share this post


Link to post
Share on other sites

even vraagje :P

die stekker die vast zit geplakt aan draadboom

is die van de antenne?

net me radio in gebouwd en kwam die tegen

en me antenne werk niet:P

Foto-SFIY4VH4.jpg

 

had wel iets gevonden

dit schijnt van de antenne te zijn maar weet niet zeker

Green/white-trigger

Orange/green-constant power

Black-ground

 

alvast bedankt

 

edit

antenna werkt wel maar komt niet uit dat bedoelde ik :P

Edited by Lennert

Share this post


Link to post
Share on other sites

De antenne is een dikke ronde zwarte stekker! Die moet je achterin je radio pluggen, dan komt die er wel uit als het goed is.

Foto-7F34H4PR.jpg

 

Mare, volgens mij heb je je vraag in de verkeerde sectie gepost..

Edited by CHiNo4ReaL

Share this post


Link to post
Share on other sites

stond einde van de post

 

ik hoop dat jullie er wat aan hebben en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust

 

dus dacht reageer hier maar

wat zijn ze hier allemaal streng zeg lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

de antenne word alleen getriggerd als de blauwe draad van je radio ook zit aangesloten op de goeie plek in de plugjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...