Jump to content

[S13] Apexi turbo timer monteren zonder harnas


nismo joe

Recommended Posts

Originele topic uit 2004

 

http://forums.sxoc.nl/index.php?showtopic=5310&hl=

 

Vandaag geinstalleerd.

 

 

Benodigdheden

 

- apexi auto turbo timer

- soldeerbout

- soldeertin

- krimpkous

- isolatieband

- tie raps

- kruiskopschroevendraaier

- kabelstripper

 

 

 

Allereerst schroef je alles los dat je overal bij kunt.

 

Je kunt een harnas van HKS gebruiken. Maar je kunt ook gewoon een soldeerbout gebruiken. Aangezien ik geen harnas had en solderingen beter vind heb ik dat gedaan.

 

Deze stekker is dus overbodig.

 

apexi3.jpg

 

 

Je ziet 3 kabels

 

apexi4.jpg

 

Die kabels moeten op

 

Rood = A

Groen = B

Blauw = C

 

apexi1.jpg

 

Ik heb ervoor gekozen om de kabels wat lager te strippen vanwege de ruimte.

 

 

 

apexi5.jpg

 

 

Omdat ik deze kabels met krimpkous wil afschermen moet je ze eerst doormidden knippen. Dan alles vastsolderen.

 

 

apexi6.jpg

 

 

Hier is alles klaar en heb ik ook al isolatieband eroverheen gedaan voor het aanzicht.

 

apexi7.jpg

 

 

 

Voor de veiligheid is de timer doorgeschakeld met de handrem. Zet je em van de handrem af dan is de auto uit. (anti-diefstal beveiliging)

 

Heel makkelijk kun je deze kabel vinden. Gewoon onder de asbak.

 

De grijze kabel moet hier aangesloten worden.

 

apexi8.jpg

 

 

Deze kabel heb ik gestript en daaromheen de andere kabel gevouwen. Daarna solderen en isoleren met isolatieband.

 

apexi9.jpg

 

 

De andere 2 kabels kun je heel makkelijk naar de ECU leiden door even het handschoenenvakje los te halen

 

 

apexi10.jpg

 

 

 

Bij de ECU lus je de betreffende kabels ook even door.

 

 

Zwart op pin 50.

Wit op pin 29

 

apexi11.jpg

 

 

 

Daarna nog ff alles goed vastmaken. En weer dichtschroeven.

 

apexi12.jpg

 

 

 

En dit vond ik wel een mooi plekkie voor de timer.

 

apexi.jpg

 

 

 

 

Nog wat extra info:

 

Kabel kleuren van apexi tt

 

Rood = continue +12V

Groen = geschakelde +12V op de eerste stand van het contactslot

Blauw = geschakelde +12V op de tweede stand van het contactslot

Wit = Lambda

Zwart = Ground

Grijs = handrem

Edited by nismo joe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...