nismo joe Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 (edited) Originele topic uit 2004 http://forums.sxoc.nl/index.php?showtopic=5310&hl= Vandaag geinstalleerd. Benodigdheden - apexi auto turbo timer - soldeerbout - soldeertin - krimpkous - isolatieband - tie raps - kruiskopschroevendraaier - kabelstripper Allereerst schroef je alles los dat je overal bij kunt. Je kunt een harnas van HKS gebruiken. Maar je kunt ook gewoon een soldeerbout gebruiken. Aangezien ik geen harnas had en solderingen beter vind heb ik dat gedaan. Deze stekker is dus overbodig. Je ziet 3 kabels Die kabels moeten op Rood = A Groen = B Blauw = C Ik heb ervoor gekozen om de kabels wat lager te strippen vanwege de ruimte. Omdat ik deze kabels met krimpkous wil afschermen moet je ze eerst doormidden knippen. Dan alles vastsolderen. Hier is alles klaar en heb ik ook al isolatieband eroverheen gedaan voor het aanzicht. Voor de veiligheid is de timer doorgeschakeld met de handrem. Zet je em van de handrem af dan is de auto uit. (anti-diefstal beveiliging) Heel makkelijk kun je deze kabel vinden. Gewoon onder de asbak. De grijze kabel moet hier aangesloten worden. Deze kabel heb ik gestript en daaromheen de andere kabel gevouwen. Daarna solderen en isoleren met isolatieband. De andere 2 kabels kun je heel makkelijk naar de ECU leiden door even het handschoenenvakje los te halen Bij de ECU lus je de betreffende kabels ook even door. Zwart op pin 50. Wit op pin 29 Daarna nog ff alles goed vastmaken. En weer dichtschroeven. En dit vond ik wel een mooi plekkie voor de timer. Nog wat extra info: Kabel kleuren van apexi tt Rood = continue +12V Groen = geschakelde +12V op de eerste stand van het contactslot Blauw = geschakelde +12V op de tweede stand van het contactslot Wit = Lambda Zwart = Ground Grijs = handrem Edited June 13, 2010 by nismo joe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.