Jump to content
SXOC.NL Forum

motor probleem

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ca18. nadat ik de snelweg afkwam sloeg mijn motor af, toen ik hem weer starte klonk het niet goed. ik heb er iemand na laten luisteren en die zij dat het lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt. de motor bokt erg veel bij stationair en slaat na loop van tijd af. Degene die er na heeft geluisterd denkt dat het een ontstekings probleem is (timing). de motor geeft ook back-fires op het inlaatspruitstuk als je gas geeft (ploffen). Hij vroeg of er een krukas positie sensor op zit. Zit dat er op? Zo ja gaat dat wel eens kapot?

De distrubitie staat op tijd, is al gecontroleerd. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? of heeft iemand dit eerder mee gemaakt?

alvast bedankt, Rick

CAS zit voorop je motor, bovenaan op de nokkenaspoelie.

En ja, die gaan wel eens stuk.

Bougies / bobines al gecontroleerd? Wellicht dat je op 1 geen vonk krijgt waardoor je een cylinder mist? Los stekkertje was bij mij ooit de oorzaak van het op 3 poten lopen.

En CAS zou je kunnen controleren door de timing te checken, als die erg instabiel is kan het je cas / half maantje van je nokkenas misschien zijn.

Mijn oude defecte cas maakte overigens een raar geluid, gaf nog geen timingproblemen maar ratelde wel ietsjes.

Als je denkt dat ie op 3 poten loopt kan je inderdaad je bougies en bombines controleren als ze alle 4 vonken, daarna zal ik alle stekkers nalopen checken als ze goed geklikt zijn en een beetje inspuiten met contactreiniger. Als dat allemaal niet mocht helpen raad ik aan om een compressie test te doen duurt niet lang en is niet duur.. Bij mij liep hij ook eens als een tractor en begon steeds moeilijker starten bleek dat ik een lekke koppakking had.

Edited by papperboy

Wacht effe, die grote alu kap voorop is losgeweest en daarna is het probleem bovengekomen?

zorg er dan voor dat die kap goed recht op de kop zit, voordat je andere CAS-sen proberen gaat.

Die kap valt op zn plek met pasbusjes toch?

Trek van elke bobine even een stekker los, als er bij 1 niks gebeurd weetje welke cilinder/bobine/bougie niet meewerkt. Als ze alle 4 reageren op het lostrekken zou je bij je CAS(versleten halve maantje) of power transistor moeten zoeken.

Suc6

• Create New...