Jump to content

Wat wordt hier gepost + regels


Eric

Recommended Posts

  • Admin

Wil je jouw ervaringen met verkopers of kopers met iedereen delen? Dan is dit de juiste plaats ervoor.

 

Je dient je dan wel aan een aantal punten te houden.

 

Je topictitel bevat de verkopers of kopers forumnaam, of als het een bedrijf is de naam van het bedrijf.

Dit om te zorgen dat er met bv de search functie makkelijk gezocht kan worden in dit stuk forum.

 

Inhoud van je post moet zo duidelijk mogelijk zijn, omschrijf wat er gekocht of verkocht werd, hoe het met betalingen en verzenden of ophalen ging etc.

Of het product voldeed aan de omschrijving.

We gedragen ons allen uiteraard volwassen, schelden en modder gooien heeft niemand wat aan en leid alleen maar tot meer ellende.

 

Mocht het een negatieve ervaring zijn, omschrijf dan duidelijk het hele verhaal, post niet alleen je eigen kortzichtige visie dat leidt namelijk tot hetgeen hierboven beschreven en dat willen we niet.

 

Posten van of quoten van PM's is NIET toegestaan, deze zijn persoonlijk en dus niet om in het openbaar te plaatsen.

 

Dit geheel is in eerste instantie een test omdat we als moderator/admin. nogal eens gevraagd worden op te treden bij meningsverschillen rondom koop en verkoop perikelen. Dit willen we echter niet in ons takenpakket hebben, door dit stukje forum kan eenieder zelf zien met wie hij in zee gaat.

Het kan best zijn dat de opzet nog wat veranderd wordt om het handiger of informatiever te maken, ideeen zijn ook welkom.

Link to comment
Share on other sites

Een vraag, die bij mij gelijk opkomt, is hoe dit ter sprake is gekomen. Is er veel geklaag geweest over de verkoop via SXOC of is het gewoon een idee vanuit de moderators zelf? En wat als ik bied op iets, een paar dagen niets hoor van de verkopende partij (er dan van uitgaande dat mijn bod het hoogste is geweest, gelet op de prijs en het eerste contact) en dan opeens een kort PM berichtje krijg met de mededeling dat het object al is verkocht?

 

In mijn ogen niet echt netjes, maar het komt vaak voor lijkt me.

 

-edit-

Beter lezen Chris :). N.a.v. reacties lees ik dus.

 

Edited by TCD
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

de situatie die jij schets zal wel honderden keren gebeurt zijn en nog wel vaker gebeuren. Je zegt zelf al dat je ergens vanuit gegaan bent, dat moet je ook nooit doen. Ik zeg ook duidelijk in de uitleg dat je niet alleen je eigen visie moet posten. Als jij dus wil posten dat je iets van mij dacht gekocht te hebben en het bleek niet zo te zijn is er niks vervelend gebeurd, jij had alleen beter moeten nadenken. De koper heeft nog altijd het recht om te verkopen aan wie hij of zij dat zelf wil. Ook al biedt jij mij 20 euro meer dan een ander, dan kan ik het toch nog aan de ander verkopen.

 

Denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen voor elk verkocht prulletje een topic hoeft te maken alhier.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Admin

Nou, nog 1 keer als extraatje:

In de topics worden uitsluitend en alleen verkoopervaringen gepost.

 

De rest van alle lulkoek die ik constant moet weghalen hoort in off topic.

Dus, geen lulkoek meer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

over het algemeen gaat het wel goed.

natuurlijk loopt het soms niet helemaal goed, maar een heldere communicatie

maakt een heleboel duidelijk.

 

To be:

- Verstuur het via Track&Trace. (onder 10kg=6,75.)

- Vraag adres van degene die het verstuurd.

- Stel de transactie via de Pm duidelijk.

 

Ik heb met het verzenden van een turbo ook een heleboel vloekmomenten gehad.

maar de verkoper uit belgie stelde zich heel netjes op en dekte de kosten van verzenden.

Regelde alles op zijn kosten en gaf toe dat het niet helemaal soepel liep. Door goede

communicatie hebben we eigenlijk nooit een conflict gehad. Petje af voor hem.

Edited by OnnX
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Admin
mischien wel een idee om die hele discussie van dbm weg te halen aangezien 90% van de posts niet relevant voor het topic is

 

Eerst dbm zelf even hun zegje laten doen dunkt me.

 

--edit--

 

dat was dus net gebeurt zag ik :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...