Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
boost

Koelvloeistof Tempratuur

Recommended Posts

Hallo,

Van het weekend heb ik een 200sx aangeschaft,zal mij binnenkort voorstellen,maar omdat ik nog geen foto's en dergelijke heb gemaakt vind ik het beetje onzinnig.

De vraag is,klopt het dat ik na een 100/200 meter heb gereden de tempratuur meter vrij vlot naar tussen het 2e en 3e (kleine)streepje stijgt en daar op blijft staan.

Het lijkt mij dat dit toch te snel is.

De kachel werkt goed,de koelvin heb ik nog niet horen aanslaan,en er zit dus wel beweging in de tempratuur meter.

De tempratuur van de slangen op de radiateur heb ik nog niet gechecked,maar zal dat morgen even doen.

Alvast bedankt

100-200m is wel erg snel. Vanuit koud zal het normaal ongeveer een 1000m duren voordat de temperatuur in het midden staat. En zolang hij daar blijft staan is er niks aan de hand.

Je motor is dan overigens nog niet op temperatuur, dus ga nog niet lopen knallen. Na 3km is de koelvloeistof pas echt op temperatuur, en na 10km is de olie lekker warm.

Koop een olietemp en koelvloeistoftemp metertje. Meten=weten.

Zit er een electrische fan op je sx dan dat je die nog niet hebt horen aanslaan? Standaard is dat een viscofan, die zal normaal altijd draaien als je blok draait ( die hoor je dus ook niet aanslaan, maar hij draait wel als het goed is, als je hem nog hebt :))

En zoals Ivo al zegt, een paar extra metertjes zijn geen overbodige luxe in een SX, vooral een olietemp en oliedruk metertje zou ik zeker aanraden.

1000 meter? De mijne begint pas te stijgen bij een kilometer of 3. Wat me ook opvalt, is dat de wijzer schijnbaar reageert op gasgeven. Laat ik tijdens het rijden het gas los, dan daalt de meter. Geef ik gas bij, dan stijgt ie. Maar ook niet altijd. Bijzonder.

Sluitinkje ergens ofzo? :unsure:

hahaha relaxt, dat probleem zit ik ook mee... check DIT filmpje maar is, als ik me kachel vol zet stijgt hij ook ff zet ik me kachel weer zachter daalt het metertje, ik denk ergens een rottig contakt of slechte massa

kan ook een lucht bel zijn bij je temp sensor denk ik

zo snel warm worden doet een motor niet....

als je het weet let me know! :D

Edited by freek_amersfoort

Bedankt jongens voor de snelle reactie's.

Een olietempratuur en oliedruk meter moeten er eigenlijk ook op,maar wil alles een rustig wat vorderen.

Over die koelvin,er zit natuurlijk een visco-koppeling op,dan is het geen wonder dat ik hem niet aan hoor slaan :oeps:.

misschien dat alles een beetje weer moet "wennen",hij heeft een paar weken stil gestaan,het lijkt nu al wat langer te duren.

maar 3 kilometer haal ik zeker niet.

Verder reageerd de meter niet op het gas.

Ik houdt het in de gaten,anders zal ik hem nog proberen wat te ontluchten,en een nieuwe thermostaat zal ook geen kwaad kunnen.

Edit: Een kilometer is een normale richtlijn?

Edited by boost

Mwah, tzal uiteraard verschillen per auto, maar dat is iig wat mijn ca18 doet iedere ochtend.

Sign in to follow this  

• Create New...