Jump to content
SXOC.NL Forum

super 98 gaat eruit

Recommended Posts

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sr20 + euro 98 + hele dag driften = win

sr20 + v-power + hele dag driften = detonatie + blok stuk.

Klinkt als een gedegen onderzoek met weloverwogen conclusie! NOT.

V-power killt geen blokken die op gewone 95 niet gekilled zouden worden.

Dat je met v-power (net wat) eerder detonatie krijgt dan met euro98 is niet meer dan logisch. Het octaangetal ligt lager.

Ik heb laatst in duidsland octaan 100 getankt maar is ook geen optie want hij gaat er meer van gebruiken dan met 98. Ik heb gewoon dezelfde rijstyl aangehouden en op een halve tank rij ik al zeker 40km minder.

Dus zolang bp ultimate blijft leveren ga ik daar heen.

Autofood gaat binnen een maand tijd ook van de 98 af.

in plaats daarvan komt waarschijnlijk ook een premium 95 , alleen wist die meneer niet of deze de zelfde kwaliteit houd als de 98.

Dus moet ik nog even uitzoeken.

(stond vandaag zo'n monteur bij de autofood)

Van de Rijmar in Roermond vertrouw ik de kwaliteit niet, heb 't sowieso nooit gehad op van die eenmans-bedrijfjes.

Ik heb laatst met de BP in Almere gebeld en daar vertelde die man me dat ze geen euro/ongelood 98 meer verkopen. Maar ze verkopen wel Ultimate wat ook weer 98 zou zijn. Heel vaag.

Ik neem aan dat BP Ultimate dan gewoon de 98 bij BP is.

• Admin

Op de BP site staat overal van, BP Ultimate 98 is geen gewone brandstof, het is een geavanceerde, hoogwaardige brandstof die beter voor uw auto is. Ontwikkeld voor de reiniging van uw motor, betere prestaties en minder uitstoot. Dat is BP Ultimate.

Dus neem aan dat ze daar niet mee stoppen, alleen niet overal verkopen ze Ultimate 98.

De wagen zou er zuiniger op lopen, nou bij mij lijkt het juist alsof hij meer verbruikt :lol:

Bij de tango vandaag nog getankt, wel een van de goedkoopste is die, dat wel.

Laatst ook nog bij de Avia getankt, die verkopen ook 98. (http://www.avia.nl/aviastations/)