Jump to content
SXOC.NL Forum

Credit crisis

Recommended Posts

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gisteren te horen gekregen dat een bevriende bouw bedrijf in Barendrecht 65 man op straat heeft gezet :blink:

Maar ik blijf erbij dat de 'crisis' door veel bedrijven wordt aangegrepen om een stapel mensen eruit te zetten zodner een hoop rompslomp die normaal nodig is. Ze kunnen zeggen dat de crisis de schuld is en hoppa, zooi mensen weg en zelf een bonus van het overgebleven geld.

Maar ik blijf erbij dat de 'crisis' door veel bedrijven wordt aangegrepen om een stapel mensen eruit te zetten zodner een hoop rompslomp die normaal nodig is. Ze kunnen zeggen dat de crisis de schuld is en hoppa, zooi mensen weg en zelf een bonus van het overgebleven geld.

En ik blijf erbij dat de aarde rondt is, net als een pannenkoek....maar dat slaat ook nergens op.

Mwah ik zie het zelf ook wel in het bedrijf waar ik nu (nog) werk. Drie jaar geleden nam de dochter van de baas het bedrijf over (totaal geen verstand van ondernemen/organiseren), een maand later stond de zoon van de baas als chefkok in de keuken, nog ff later waren de viend en vriendin van beide ook full time bij ons bezig. Je ziet het al gebeuren natuurlijk. De helft van de tijd zijn ze bezig met koffiedrinken, gezellig met zijn tweetjes weg naar de Sligro/Hanos whatever, sigaretje roken etc. etc. Je wilt niet weten hoeveel uren daardoor verloren zijn gegaan. Ik durf te wedden dat dat wel 10.000-15.000 euro gekost heeft per jaar.

Nu hadden we afgelopen Januari een vergadering waarin bekend werd gemaakt dat het geld zowat op is en er bezuinigd moet gaan worden op personeel. Je raad het al, vanwege de kredietcrisis. Nou nee hoor, meer door verloren uren en poppekast spelen van de leiding.

Idd. Wat ik graag zou zien is dat we al ons geld dat we uitgeven buiten de grenzen besteden aan problemen in ons eigen land en hiermee een voorbeeld stellen aan andere landen.

nou dankzij krediet crisis kreeg ik als nog een andere baan aangeboden.

aangezien ik al een baan heb mag ik deze aan iemand anders geven.

het komt van PON (VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda, catermanpiler, MAN, Van der Linde enz enz enz)

dus ik maak effe nieuwe topic voor diegenen die zijn ontslagen en toch nieuwe baan willen.