Jump to content
SXOC.NL Forum
Knorkneutel

300km/h met je s13

Recommended Posts

Alsof je dat van plan bent, waarom zou je het dan willen weten? met alleen een andere eindoverbrenging red je het sowieso niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet jij dat nou? Als ie tussen de 270/280 km/h op de teller (s13vlsd, rev limiiter 7900rpm )nog zo makkelijk vooruit gaat dan moet die laatste 20 km/h geen probleem zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je het een keer gaat uit proberen dan wil ik het wel filmen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe weet jij dat nou? Als ie tussen de 270/280 km/h op de teller (s13vlsd, rev limiiter 7900rpm )nog zo makkelijk vooruit gaat dan moet die laatste 20 km/h geen probleem zijn

Op de teller ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal me een worst wezen of het nou op de teller of weet ik veel is.... :) Ik wil mn s13 harder laten rijden zonder in de rev limiter te zitten......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest appelaaneenstok

Om van 250 naar 300 km/h te gaan is ong een verdubbeling van het vermogen nodig.

Verder een zeer goed onderstel. Aanpassingen aan de bodem om lift te voorkomen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me ook al eens afgevraagd wat er nodig zou zijn. Maar ik denk dit toch pas uit te proberen wanneer ik ooit eens een rb motor of een 2jz in de sx kan stampen. M.a.w. wanneer ik genoeg geld voor handen heb en genoeg kennis heb om dit te realiseren. 300km/u met een ca18det is sowieso niet ideaal, en wat heb je eraan om 300 te rijden als het niet ECHT 300 per uur is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stokdooreenappel: dubbel vermogen? :)

 

Ik heb een S14 diff onder mijn S13 en hij trekt hem in de 5 heeeeel makkelijk in de begrenzer.. als de bak lang genoeg zou zijn haal ik het wel..

Edited by SuNNy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest appelaaneenstok

Stel ik heb 10 pk, en haal daar 100 mee.

Dan zou je denken dat je met 20 pk 200 haalt.

Echter neemt luchtweerstand quadratisch toe...

Dus van 250 naar 300 (Echte km's) is dus een verdubbeling zeker nodig.

Dat is dus wel als je die 250 net haalt.. ;)

Als je out of gearing loopt zal het misschien een ander verhaal zijn.

Maar makkelijk haal je het niet, kijkend naar de spec's van auto's die het wel halen.

Edited by appelaaneenstok

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem aan dat je een langere eindoverbrenging en een langere 5e versnelling nodig hebt ..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

versnelling moet sowieso vervangen die haalt het niet.

en de diff ook.

paar weken geleden had ik nog effe in een tijdschift gelezen hoe top secret in italie circuit nada een supra probeerde 340 te halen.

ze zeiden dat luchtweerstand 1 van de belangrijke oorzaak om snelheid te halen.

met combinatie vermogen en verhouding van tandwielen(diff en versnelling).

overigens had topsecret met een supra 330+ gehaald maar niet z'n doel.

en al heeft hij al ruim 800 pk

 

dus 300 zal wel behoorlijk aanpassing moeten doen.

en zeker verstevigen van het chassis

dat valt letterlijk uit elkaar met veel vermogen en luchtweerstand

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Stokdooreenappel: dubbel vermogen? :)

 

Ik heb een S14 diff onder mijn S13 en hij trekt hem in de 5 heeeeel makkelijk in de begrenzer.. als de bak lang genoeg zou zijn haal ik het wel..

 

Wat is een s14 diff 3.9 toch? Om dan 300 te halen zou denk ik zoals hier beschreven een (3.6.9) 97-01 Q45 diff moeten monteren voor een extreem lange eind overbrenging. Dan denk ik dat de 300 wel te halen is. (Edit- lees ik nu dat een s14 diff(3.692) als best lang is....hmmm)

 

Ik las ergens dat het R-200 diff van de nissan 1979 NISSAN 280ZX 3.36 is dus nog beter!

 

Edit: Een s13 heeft toch een R-200 Diff.? Nou zoek maar uit: Hier een lijstje gevonden:

 

Z33 - MT - R200 - 3.538

Z33 - MT - R200V - 3.538

Z33 - AT - R200V - 3.357

Z32TT - R230V - 3.692

Z32 - R200V - 4.083

G35 - Sedan - AT - R200 - 3.357

G35 - Sedan - MT - R200V - 3.538

G35 - Sedan - AWD - AT - R200 - 3.357

G35 - Coupe - MT - R200V - 3.538

G35 - Coupe - AT - R200 - 3.357

G35 - Coupe - AT - R200V - 3.357

Q45 - G50 - R200V - 3.538

Q45 - FY33 - R200V - 3.692

R32 GTR - RB26DETT - MT - F160 - 4.111 - (Front Final Gear)

R32 GTR - RB26DETT - MT - R200 (Mechanical LSD) - 4.111

S15 - MT - R200H - 3.692

S15 - AT - R200V - 3.916

S14 - KA24DE - 4.083

S14 - SR20DET - MT - R200V - 3.692

S14 - SR20DET - AT - R200V - 3.915

S13 - KA24DE - 4.083 - (Both R200 and R200V

Edited by PTR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...