Jump to content
SXOC.NL Forum
Kenji

Het klus topic

Recommended Posts

dan ben je zuinig geweest met de verharder smile.gif

 

ik stop er altijd een flinke lading in, zodat de polyester na een kwartiertje wel goed hard is.

 

Maargoed, zolang er maar "iets" inzit wordt het vanzelf hard. Duurt alleen ff langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen avond - het is alweer vrijdag - zijn Wouter en ik beziggeweest met mijn blok. Opbouwen. Boutje hier, inlaatspruitstuk daar, ringetje zus, dynamo zo, etc.

 

We ontdekten dat de bobinerail niet meer in mijn schuur lag (mijn fout)

We ontdekten dat de krukaspoelie niet meer in mijn schuur lag (mijn fout)

We ontdekten dat een kleppendeksel niet meer in mijn schuur lag (mijn fout)

We ontdekten.......nog meer dingen dry.gif

 

Things 2 do 2morrow:

 

Zwolle

2 slangetjes ophalen

koperen ringen voor de banjobout halen

kleppendeksel reinigen

oliepeilstoktubo eruit laten persen

bout turbinekant vervangen (deze sjaak was zo slim om de bout iets te ver af te slijpen. Zo ver, dat het te ver was dus. )

 

Veendam

krukaspoelie halen

olieretourslang + bouten ophalen

driehoekophanging e.d. ophalen

 

Leuk dagje strax.

Edited by TwinCamDude

Share this post


Link to post
Share on other sites
WJ,is dat wat die radiator van een seat?Ik zoek ook een grotere maar vind zon koyo een beetje duur+ dat ik dan een "bumpermounted" ic moet kopen.Nu zit mn ic voor de radiator.

nope, klein rotding:)

 

maar ik monteerde hem dan ook op een seat cordoba, dus das logisch wink.gif

was sleutelen aan de auto van een vriend van me...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk te weinig verharder gebruikt ? Mjah gewoon dagje laten liggen, is het alsnog wel hard. Duurt alleen stuk langer. smile.gif

 

edit/

Liep nog een pagina achter. rolleyes.gif

Edited by Petrovic187

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog ff gevoeld, 12 uur na aanbrengen laatste laagje.

Nog steeds licht plakkerig, wel minder dan gisteravond.

Ik leg het zo lekker in het windje, hopen dat het dan wast vlotter droogt.

Wil wel vanmiddag aan het schuren gaan, als het mogelijk is unsure.gif

 

Volgende keer meer verharder erin, that's for sure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

banden van achter naar voor geplaats en van voor naar achter

 

toen naar banden boer gereden en de versleten ex achterbanden voorzien van bijna nieuwe toyo's.

 

Achterop liggen nu dus mijn oude voorbanden NEXEN's en dat drift toch makkelijker dan toyo's achterop bij droog weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalijk de bobines van de rode overzetten naar de zwarte in de hoop dat ie dan gewoon op 4 cylinders blijft lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder gegaan met airintake. Polyester was eindelijk droog.

ff voor de leut zwart gespoten en gemonteerd.

Staat erg cool smile.gif Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de bumper er is en de auto weer intact langs de stoep staat w00t.gif

Dus vanaf morgen: schuren, plamuren, schuren, schuren, schuren...etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag velgen gehaald. Helaas pastten de banden aan de voorkant niet en het gevolg daarvan is dat alle banden nu vervangen moeten worden dry.gif Aankomende week komen nieuwe banden binnen en gaan de banden die er nu opzitten in de verkoop. Jammer genoeg vandaag dus niet de velgen kunnen monteren. Wel even snel erop gezet om te proefpassen dus:

 

User posted image

User posted image

 

Ik moet zeggen: het staat echt niet verkeerd! smile.gif Kan niet wachten tot ik ermee kan rijden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes idd!

 

Mooier dan je oude velgen!

 

Maarre waarom vervang je niet alleen de banden aan de voorkant, ipv alle 4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze aan de voorkant platter moeten. De omtrek van de banden wordt dan zo'n groot verschil dat je een tractoreffect krijgt (achter 225/40/18 en voor 215/35/18).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dus idd maar m'n bougies vervangen, m'n maf en gasklephuis schoongemaakt. Auto loopt nu weer als een zonnetje en blijft lopen als ik bij een paar verkeerslichten moet stoppen, is ook wel handig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee sleutels gesloopt om aan die kutbout van de oilfeed te komen zonder resultaat. Erachter gekomen dat mijn turboseals naar de zak zijn en de oilfeed kapot is waar de leiding aan de koppeling geperst is. Leuk klusavondje gehad dry.gif Zit dus zonder rijdende sx nu laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audio inbouw is gestoffeerd, en verder gegaan met airintake. Straks plamuren.... dry.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
dalijk de bobines van de rode overzetten naar de zwarte in de hoop dat ie dan gewoon op 4 cylinders blijft lopen.

dance.gif Yeah, hij doet het weer netjes. En waggelt ook niet meer bij gelijkmatig rijden. Dalijk de oude bobines doormeten smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...