Jump to content
SXOC.NL Forum
easyrider

beste koppeling? 280pk/370Nm

Recommended Posts

mn koppeling is versleten

toen ik de wagen had gekocht heb ik dadelijk een nieuwe originele van nissan laten steken (650€)

nu een dikke 25000km (en extra pk's en koppel) later is de koppeling op

in 3e, 4e, 5e rijden en dan vol gasgeven en de koppeling slipt zwaar door

nu moet er dus een nieuwe in

wat kan ik het beste steken

ik heb ongeveer 280pk en ongeveer een 370Nm koppel

en is het gemakkelijk zelf te doen

is er speciaal materiaal benodigd?

en dingen waar ik speciaal op moet letten

hier staat al het 1 en ander beschreven.... (klikkie doen dus)

whahaha als jij een brug kan regelen he, en ik zo snel mogelijk ook een koppeling... kunnen we het met z'n 2en proberen. 'k heb het ook nog nooit gedaan, wordt dan dus misschien nog wel interressant..... tongue.gif

Ben alleen wel een beetje bang dat Genk een beetje uit de richting is voor mij.... sad.gif

Edited by Jackal

thanx daar staat al veel nuttige info bij

ik ben wel van belgie zou je het samen willen doen

nu alleen nog weten wat voor koppeling erin

hangt er helemaal vanaf wat je van plan ben.. als ik het goed heb kan een kitje van LUK tot 280 pk... en is nog eens goekoper dan orgineel nissan.. anders is misschien een setje van Nismo wat....

bij apex staan er redelijk wat

van act en ap

maar zit daar een drukgroep bij

en ik heb geen idee wat ik erin met steken

ik rij dagelijks met de wagen en moet dus geen alles of niets koppeling

wat is trouwens het verschil tss een volledig ronde koppeling of eentje met zo 4 flappen

en het verschil tss een organische en een gewone

van wat is een gewone eigenlijk gemaakt

en hoe zeg je drukgroep in het engels

exeddy is ook een optie, betaalbaar en werkt gelijk aan de std koppeling dus niet zo'n zware paddle clutch etc. En heb verder dezelfde setup als jij en ding werkt nog steeds. Er werd toen verteld dat ie tot 330 PK ging, dus moet ruim voldoende zijn.

Zoek op de engelse google maar eens op exeddy, mijne koste toen 230 pond (was wel een groupbuy)

Ik heb in mijn auto de volgende koppelingen gehad:

AP-plaat:

Toendertijd dus bij TDI gekocht een AP plaat die met de standaard drukgroep en lager +/- 300 pk aankon. Heb toen ook mijn standaard vliegwiel bij hurricane laten afdraaien en balanceren. Ik reed toen zo goed as standaard met max 240pk. Na een jaar was de plaat helemaal op

Ogura Clutch:

Ik heb nu een Ogura Clutch erin zitten. Een organische plaat met een pressure plate. Is een complete kit met vliegwiel, zou 300-40pk aankunnen. Ik heb hem nu anderhalf jaar erin zitten en hij is nu ook weer zo goed als op.

Ik heb nu een NISMO coppermix besteld. Deze single plate koppeling zou +/- 420 PK aan kunnen. Schijnt de sterkste single plate te zijn voor de s14. In japan in de D1 street serie rijdt de grijze nismo s15 ook met deze koppeling.

Hoop de koppeling volgende week binnen te hebben

Ik heb in mijn auto de volgende koppelingen gehad:

AP-plaat:

Toendertijd dus bij TDI gekocht een AP plaat die met de standaard drukgroep en lager +/- 300 pk aankon. Heb toen ook mijn standaard vliegwiel bij hurricane laten afdraaien en balanceren. Ik reed toen zo goed as standaard met max 240pk. Na een jaar was de plaat helemaal op

Ogura Clutch:

Ik heb nu een Ogura Clutch erin zitten. Een organische plaat met een pressure plate. Is een complete kit met vliegwiel, zou 300-40pk aankunnen. Ik heb hem nu anderhalf jaar erin zitten en hij is nu ook weer zo goed als op.

Ik heb nu een NISMO coppermix besteld. Deze single plate koppeling zou +/- 420 PK aan kunnen. Schijnt de sterkste single plate te zijn voor de s14. In japan in de D1 street serie rijdt de grijze nismo s15 ook met deze koppeling.

Hoop de koppeling volgende week binnen te hebben

en wat gaat dat ongeveer kosten dan??

Die AP-plaat heb ik toendertijd voor +/-1200 gulden gekocht

De Ogura kit kost 1099

De nismo supercoppermix kost zo'n 1000-1100 euro

Mijn koppeling is van RPS Sports. Is wel wat zwaarder dan een normale koppeling en is goed tot zo'n 400 pk.

Is er een met een 6-pucks koppelingsplaat en is iets bijteriger dan een rodne koppelingsplaat.

Hoe minder pucks, hoe meer het een los/vast koppeling wordt.

Een OS giken single plate zou het ook wel doen denk ik, komen vaak als complete kitjes, en niet duur in Japan 2e hands (betaal je vaak maar een 3de vd nieuwprijs).

Ik heb een spec stage 4 koppeling (plaat, drukgroep en druklager) liggen. Kan ruim 450Nm. aan. Kost normaal €550,- Voor €450,- stuur ik hem naar je op.

Ik heb een spec stage 4 koppeling (plaat, drukgroep en druklager) liggen. Kan ruim 450Nm. aan. Kost normaal €550,- Voor €450,- stuur ik hem naar je op.

OMFG, dat zijn die dingen die toch exploderen ph34r.gif

OMFG, dat zijn die dingen die toch exploderen ph34r.gif

expolderen????? blink.gif

maar euh ook naar belgie versturen voor die prijs?

en is het nog eentje waarmee rijdbaar is of meer een alles of niets?

en is het een ronde of eentje met pucks

Weet iemand met zekerheid of de koppeling van een gti-r past op een s14?

Denk het wel,enkel druklager is anders.(ben niet zeker)

Ik heb nog een nieuwe nismo koppeling te koop liggen voor de gti-r.

• Create New...