Jump to content
SXOC.NL Forum

KX250

Bezoeker
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About KX250

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 01/01/1980
  1. KX250

    dumpvalve probleempje

    Hoe kan die afblazen als je auto stationair loopt, er hoort dan toch vacuum in dat hele inlaat systeem te zijn? Althans dat geeft de boost meter in mijn auto aan. Hij zou eerder valse lucht aanzuigen dan lijkt mij...
  2. Ik ben hier nog eens mee bezig geweest en heb wat afstandsbedieningen om mee te testen. Ik heb het een en ander gevonden over hoe ik ze op de auto in moet programmeren. Als het klopt wat ik heb gelezen gaat dat als volgt: 1. Ga in de auto zitten en doe de deur aan de bestuurders kant op slot zodat alle deuren vergrendeld worden. 2. Steek de sleutel 6x in het contactslot binnen 10 seconden (gevaren licht moet dan twee maal oplichten). 3. Stop de sleutel dan in het contact slot en draai deze op stand Acc (alle aanwezige sleutels zijn nu gewist). 4. Druk op de vergrendel knop op de afstandsbediening (gevaren licht moet weer twee maal oplichten) om hem aan te melden. 5. Om nog een afstandsbediening toe te voegen haal je de deur aan de bestuurders kant van het slot af en doe je deze weer op slot anders ga naar stap 7. 6. Druk op de vergrendel knop van de volgende afstandsbediening, herhaal deze 2 stappen tot je al je afstandsbedieningen (maximaal 4) hebt aangemeld. 7. Haal de sleutel uit het contact en de deur van het slot om de procedure te voltooien. Dat is in ieder geval hoe de procedure bij mij nu duidelijk is na deze een aantal keer op verschillende plekken op het internet gevonden te hebben. Ik loop echter bij mijn SX al vrij snel vast want de gevaren lichten gaan nooit knipperen bij stap 2. Nou zal dat wel zijn omdat ik iets verkeerd doe. Misschien dat iemand hier ook bekend is met deze procedure en mij kan wijzen op wat ik verkeerd doe?
  3. Dat lijkt mij ook als die dealer maar mee wil werken. Ik zal volgend weekend nog eens wat meer dealers afgaan, ik weiger te geloven dat ze het niet kunnen!
  4. In dat topic lees ik een paar keer iets over een dealer dat wel wil doen in Heerhugowaard. Kent er iemand hier ook een Nissan dealer die wel een beetje mee werkt in de buurt van Eindhoven? Heerhugowaard is best een eind voor mij...
  5. Klinkt goed alleen hoe meld ik die aan op mn auto mocht je er hebben?
  6. Ik ben afgelopen weekend naar de Nissan dealer geweest om afstandsbedieningen te halen voor mn S14a. De medewerker daar vertelde mij dat dit er later ingebouwd was en niet origineel is en dat hij me niet kon helpen. Hij heeft niet naar de auto gekeken alleen gegevens opgezocht van het type. Ik heb er nu geen afstandsbediening bij maar de vorige eigenaar vertelde mij dat hij ze wel heeft gehad maar dat ze kapot waren gegaan. Ik kan haast niet geloven dat het niet origineel is, mn pa zn John Deere (groene Nissan Almera 2.0 diesel zonder turbo) heeft het zelfs en die is ook van 1999. Hoe kan ik nu van die afstandbedieningen bij de auto krijgen zonder een heel nieuw systeem in te bouwen?
  7. KX250

    ECU uitlezen

    Buis is vervangen. Niet normaal wat een verschil dat maakt, veel meer vermogen bij lage toeren, de turbo begint veel eerder mee te helpen en houd langer aan. Boost gaat nu ook tot 0.8 a 0.9 bar en geen feulcuts meer. Backfires nog steeds volop aanwezig tot mijn genoegen .
  8. Tijd om een ankerketting naar de boom te leggen dus. Golf R32 van de buurman is n paar jaar geleden ook weggehaald hier...
  9. Zijn ze zo makkelijk te jatten dan?
  10. KX250

    ECU uitlezen

    Bij de dealer bestellen kost het 160 euro maar het onderdeel is wel op voorraad bij Nissan de importeur. Dat heb ik dus niet gedaan want voor 100 euro meer heb ik zo'n APEX WMIC met RVS buizen... Ik heb driftparts een mailtje gestuurd met de vraag of die er een hebben en wat die moet kosten omdat ze de telefoon niet opnamen. Dat met die groupbuy, hoe werkt dat? want nu begint die APEX WMIC wel heel interessant te worden.
  11. KX250

    ECU uitlezen

    Die standard fit intercooler is wel interessant. Is die ook in nederland te krijgen?
  12. KX250

    ECU uitlezen

    Het is de bovenste buis waar de lucht de intercooler in gaat, ik weet niet of dat de langste is, ik zal wel foto's maken als ie er af is. Ik heb ook nog eens naar wat van die FMIC kits gezocht maar ik wil niet aan mn auto gaan zagen of lassen en het is moeilijk te zien bij die kits of dat wel of niet nodig is. Ik zoek iets wat gewoon "bolt on fit" is zegmaar. Edit: Mijn fout, het is de uitgaande buis die links op de intercooler zit en met een soort van S bocht naar boven gaat waar dan de slang op zit die richting het inlaatspruitstuk gaat. Edit: Lassen is geen optie. Ik ben nog eens op het internet aan het zoeken geweest voor een nieuwe originele buis maar dat valt tegen, ik ga morgen naar de Nissan dealer en vragen of die er een kan bestellen, dan driftparts eens bellen en anders moet ik denk ik wel een FMIC kit bestellen.
  13. KX250

    ECU uitlezen

    Ik heb inderdaad nog een originele intercooler maar deze is nog perfect in orde. Het is alleen die buis die er bovenop zit waar de slang naar de turbo aan vast zit die gescheurd is. Ik zal driftparts eens proberen als het niet gelast kan worden, bedankt voor de tip.
  14. KX250

    ECU uitlezen

    Probleem gevonden, flink boost lek bij de ingang van de intercooler. Die hele flens tegen de intercooler is gescheurd. Vreemd dat die motor nog zo goed loopt op de feulcut na want het is echt een groot gat... Ik kan proberen de boel te lassen maar een nieuwe is denk ik beter. Weet iemand een goed adresje om een nieuwe te bestellen? Ik heb alleen die aluminium buis nodig die voor de intercooler zit. Edit: Misschien kan ik net zo goed meteen zo'n front mount intercooler kit er op bouwen of zou dat geen goed idee zijn met de origineele ECU?
×
×
  • Create New...